Vilodag

Idag blev det helvila för Stor, har vart borta hela dagen.
Skönt för honom att få ta det lugnt idag då det blev ganska hårt igår.
Vi är ju fortfarande under igångsättning, och jag vill inte pressa för mkt. Vila bygger ju upp, så det är bara bra.

Ska iaf gå ut och flytta ner saltstenen från övre beteshagen till nedre, kom på det idag! Den sitter ju kvar där uppe, alltså har de vart utan salt i 1 vecka, INTE BRA!
Trodde den var flyttad samtidigt som pållarna men det såg jag idag att den inte var....
Så den lär bli uppskattad :)


Imorn vet jag inte vad som händer, om det blir jag eller Eveline som tar hand om pålle. I helgen tänkte jag iaf försöka få till ett pass på banan, hoppas att min fot kommer ner i ridskorna. Annars får det bli gympaskor!
Ska försöka boka in ett träningspass för Emma åxå här snarast, och så ett till Eveline ;)

Jag har även pratat med Elin som red Storen innan jag köpte honom, hon är duktig att fota och ska alltså komma ut och ta fina bilder på Stor! Blir ev några ridbilder åxå... Kan man banta typ 10 kg på en vecka tro ;)
Ska bli jättekul att få fina bilder som man kan förstora osv, hoppas på bra väder!

Hämtade mina nya ridbyxor från Hööks idag åxå, så de invigs i helgen, najs.
Klart bästa modellen på ridbyxor, passar mig perfekt! har prövat andra åxå, men de här är bäst helt enkelt.
De svarta jag har rev jag ju sönder på ena benet då jag fastnade i den trasiga skottkärran, och har fått laga med nål och tråd....Är INTE min starka sida ;)
De duger att skrutta omkring med iaf, men på träning vill jag se någorlunda ut.

Ne, nu dags att masa sig iväg till saltstenen!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Brr, så kallt det såg ut!! ;)

2011-08-19 @ 07:22:12
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Japp det var väldigt god prognos. :-) De blir helt återställda som vanligt =)

2011-08-19 @ 17:26:52
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0