Härligt

Idag har Emma vart ute själv på Storen, verkar som hon gillar min finaste farbror ;)
Han sköter sig och visar tydligen upp sig från sin bästa sida!

Känns så skönt att han är glad och positiv, han brukar ju kunna vara lite stor på sig med nya människor... ;)
Han verkar trivas utmärkt med Emma och Carro, jag blir så glad!

Jag tillhör den ryttarskaran som blir uppriktigt lycklig över att andra rider ens häst så fint, att få se att saker verkligen kan plockas fram som en annan inte riktigt fått till än, att man får chansen att utvecklas.
Att hästen får visa att den kan, Storen blir så stolt när han klarat av en uppgift så det riktigt lyser om honom :)
En del blir väldigt stötta av någon anledning, och klarar inte av att andra rider ens häst bra, kanske bättre än man själv.
Har varit med om det nån gång då jag hjälpt andra med deras häst som det har vart problem med för dem själva, och det har gått fint för mig utan våld och tvång... Då vill de plötsligt inte ha hjälp längre.... ;)

Men som sagt, är så gudomligt tacksam för den hjälpen jag får då jag själv inte kan rida pga min graviditet!
Min häst blir både aktiverad, får massa uppmärksamhet och gos, samt att han får vidare utbildning som är guld värd.
Sen när jag kan börja rida igen så får han ledsaga mig i allt det nya han lärt sig :)

Glad att jag hittade Emma att börja träna för, hon rekommenderas verkligen!


Dagens Emma och Stor kan ni läsa om här:
http://sundsvallsryttarna.blogg.se/2011/december/mystur-pa-stor.html

Kommentarer
Postat av: Erika

SV:

Jag vet inte hur jag skulle lyckas få någon balja o sitta fast :/

Har ju såna där mjuka vatten baljor på sommaren i hagen.

Men dom kommer hon sparka omkring i boxen när höet är slut, rädd att hon får lite panik också om hon kör ner hoven i.



Men hon får ju inte någon jätte mängd hö, eftersom jag delat upp de på alla fodringar om dagen :)



Så de borde fungera, när de blir blött med så borde de klara av att ligga där i.



Ska beställa hem en, o så ser vi när den kommer hur stor den är.

Googlade o försökte hitta större men hitta ingen :(



Vågar inte skruva fast en större krubba heller.

ifall hon som sagt kör ner hoven i.



Men får hoppas den fungerar skapligt :)

De är värt ett försök i alla fall.



Ah men då förstår jag varför du själv inte rider. :)

De är ju inte så lämpligt om du är gravid.

2011-12-17 @ 19:39:14
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Elin stjernstedt

Sen är det ju också jätte bra att få se hur hästen rör sig osv från en annan syn, tycker iaf jag :D Vi brukar ofta byta hästar när vi rider tillsammans. Bra att testa annat sen kanske Moa är bättre på nått än mig och tvärtom. Sen vill man ju inte ha en häst som ingen kan rida förutom en själv :D



Kul att det går bra för dom med storen, han ser ut att tycka det är jätte kul :D



SV: Ja tåls att klura på, tror han skulle vara ganska stabil att köra men det får nog bli ett framtids projekt :D

2011-12-17 @ 19:45:06
URL: http://northernshowhorses.blogg.se/
Postat av: Josefine Freéd

Jag blir som dig!! Imponerad och glad, för då vet man vad man har att jobba med själv liksom, vad man kan plocka fram bara man lär sig själv. :-)

2011-12-17 @ 21:13:20
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0