Vilket väder!!

Nu har äntligen snön kommit, och det med besked!
Har vrålsnöat i 1,5 dygn nu, och det har väl kommit strax över 2 dm :)
Som tur var kom traktorn och plogade imorse när jag släppte ut djuren, så det blev lite mindre jobbigt att ta sig till och från stallet, samt köra skottkärran efter mockning....

Jag har ju hand om hela stallet och alla hästarna nu när våra hyresvärdar drog till London inatt, de kommer hem på tisdag morgon om en vecka.
Tur i oturen att jag är sjukskriven på heltid nu denna vecka, och sen har jag semester 2 veckor...

Imorse pulsade jag ju ner till hästarna och släppte ut dem, packade Storens hölåda samt lade ut massa hö till de andra 2, släpade 4 vattenhinkar och gick runt hagen och skakade tråden som hängde pga all snö.
Fick sträcka den på några ställen då den hängde ända ner på backen!

Kanske inte låter så jobbigt, men att pulsa i 2 dm tösnö runt vår stooora hage när man är gravid och kraftlös och dessutom har astma, det tar hårt på en! ;)
Hasade mig sedan till huset, och så iväg med dottern till dagis, pust!

när jag kom hem så valde jag i min dumhet att skotta parkeringen, jag är sjukskriven för att ta det lugnt men jag har svårt att klara det...
Känner mig slö och onödig när jag inte gör nåt, får dåligt samvete för maken som jobbar hela dagen och ska skotta när jag kommer hem, jag är ju inte dödssjuk liksom...
Men men, blev svimfärdig efter en stund, kom på att jag inte ätit!

Gick in och satte mig vid datorn, mina små plutthundar kröp ner med mig under filten i soffan :) De är som små element, så de värmer perfekt när man fryser.
Åt lite korvmackor och yoghurt och kollade på ett avsnitt av Vampire Diaries, kände lugnet.

gammal bild



Vid tolvtiden masade jag mig ner till stallet igen för att mocka och fixa maten åt alla hästarna.
Min häst är plättlätt att fixa åt, men de andra 2... HUA!
Storen tar det ca 10 minuter att fixa mockning, vatten, hö och kraftfoder åt... 45 minuter tog det att fixa åt de andra 2.
Fick ont i magen igen  medan jag höll på, men ville få klart nån gång.
Lämnade frukosthöpackningen till ikväll iaf, orkade bara inte.

Hade tänkt köra Stor en sväng då han vilade igår, men jag klarar inte av det idag känner jag.
Jag blir så less när jag är så här orkeslös och blir helt slut och får ont!
Tur jag har Emma och Carro som kommer ut flera dagar i veckan iaf <3





Nu ska jag titta på ett till avsnitt och ta det LUGNT tills jag ska hämta kotten på dagis!
Sen är det dags för att plocka iordning lite och laga mat till min hårt arbetande make som kört snö hela långa dagen :)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ta det lugnt nu!

Är man sjukskriven för att ta det lugnt så är det nog bäst att göra det.

Seså, lägg dig på soffan och känn lugnet!

2011-12-19 @ 18:07:30
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: Louise

sv: ja dem var väldigt lika! :)

2011-12-19 @ 18:19:46
URL: http://riverochjag.blogg.se/
Postat av: Danne

Vilken söt häst! =)

2012-01-10 @ 21:41:23
URL: http://hastkillen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0