Prommis

Dagen idag började med att jag plockade upp Camilla (http://parellikusken.blogg.se) och åkte iväg för att hämta en transport som hon och Veronica (http://sporrongs.com/alfa/) skulle låna, det var lastträning på deras schema idag.
Eftersom Veronicas däck på bilen är dåliga, så är ju jag en snäll människa och hjälper till som vanligt ;)
Efter lite trassel så fick vi loss transporten och jag kunde åka vidare till Stor.

Hade med Cornelia idag, hon har inte fått rida på länge nu så jag frågade om hon ville med. Dum fråga :)
Det var mockat och klart idag med i stallet, så plockade in Stor på en gång.
Medan han fick äta sin Lusern och äppelblandning, dricka lite vatten och kissa, så fyllde jag på vatten ute i det tomma karet. Väldigt poppis hos Rappen och Tea :)

Cornelia hjälpte till att "sopa" Storen, sen åkte hon lite stjärtlapp medan jag sadlade på ponnyputan med renskinnet, och tog på repgrimman och repet.
slängde upp Cornelia och så gick vi.
Blir alltid lika impad av hur fint hon sitter i sadeln, rak i ryggen, avslappnad med perfekt läge på skänkeln, ner med hälen.
Hoppas hon vill fortsätta rida! Måste nog fråga om vi får rida lite på den där shettisen ändå.
Sen börjar hon ju på ridskola till hösten, Matfors ryttarförening får då äran att lära upp en ny ryttare. De har ju barnridning på söndagarna åxå, så jag gissar att vi kommer hänga där då när vi flyttat.... ;)

Iaf så gick vi bortåt på gångvägen, mot grå huset. Eftersom jag inte är bra i lungorna så ville jag inte gå upp för nån backe, så svängde in vid kyrkan istället. gick mycket bättre att gå där idag, han fnurrade lite bara, men gick framåt iaf. Blir ju mkt tryggare när jag går på backen så han kan ta rygg på mig :)
Svängde sen upp på gångvägen igen hemåt, lagom tur på ca 15-20 min. blir ju bara skritt med lite pauser då det ska tittas på allt.
Cornelia pratar även nästan sönder mina öron precis hela tiden, så jag orkar inte så länge ;)

Stor hoppade till en gång då det var en spark med tillhörande mamma och 2 barn bakom en snöhög, men Cornelia satt som gjuten, hon skrattade och tyckte det var "kuligt" när han hoppade till... suck.
Bra att hon inte blir rädd iaf, mitt hjärta far ju nästan ur kroppen när det blir så där, vill ju inte att hon ska ramla av. Men jag visar ju inget iaf, hon får ju inte se att jag blir rädd, jag uppmuntrar och berömmer istället.
Hon kommer ju nån gång ramla av, men det får vi ta då.
Förhoppningsvis dröjer det, och då blir det från ponnyhöjd hoppas jag :)

När vi kom tillbaka så åkte Cornelia stjärtlapp medan jag skötte av Stor, sen fick hon ge honom ett äpple innan han fick gå ut igen.
Sopade ur stallet och åkte hem, fröken fick en kexchokald att knapra på innan hon somnade i bilen hem :)



Dagens bilder:




Kommentarer
Postat av: anni

sv: Tack så mycket! :)



Jo det är precis vad min tränare säger till mig också. Han vill gärna gå bakom lod och krulla ihop sig, och det blir ju inte bättre av att jag rider med för låg hand.. Men precis som du säger så försöker vi träna bort det :) Och ja, han hoppar med väldigt mycket rygg. Vänder liksom verkligen igenom sprången vilket gör det ännu svårare för mig. När hinderna blir lite högre så händer det ofta att jag tappar både tyglar och annat, haha, men man ska väl inte klaga :) Det är jag som måste lära mig följa hans språng ordentligt så kommer det nog bli toppen :)



Tack för tipsen!

2011-02-27 @ 14:53:31
URL: http://teamoveson.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Tack så jättemycket! Personligen tycker jag inte att jag ger lite eftergift, utan helt lagom. Ibland, rätt sällan nu, hamnar jag efter och de blir ett ryck i hennes mun. Men det är en helt annan sak. :-)



2011-02-27 @ 17:53:36
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Fea

super fina bilder !

2011-02-27 @ 20:27:11
URL: http://feaftw.blogg.se/
Postat av: Malin

Oj, vad mycket snö ni har! Här har vi just nu runt +2 och har inte haft snö på länge!

2011-02-27 @ 21:02:38
URL: http://kyro.blogg.se/
Postat av: Fea

sant ja använder en Casio Exilim, den är vääldigt otymplig och opraktisk ! Men när man har en mobil kamera som man inte ens kan tyda bilderna från så har man inget val ! haha..



tack så mycket :)

2011-02-27 @ 21:07:15
URL: http://feaftw.blogg.se/
Postat av: Lovis

SV; Tack för tipsen :) Behöver alla tips och all hjälp jag kan få ang foder till starla :) Jag är ju van vid Tibbe, som blir tjock av att titta på mat, till starla som är tunn som en pinne, haha :P

2011-02-28 @ 21:10:26
URL: http://knappskallar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0