Så mycket bättre...

...Känns det idag :)

Tur jag har mina fina vänner som kan peppa en när man korkar ihop i hjärnan...

Åkte till stallet vid 17tiden idag, fick vänta tills Benny kom hem då jag var hemma med sjuk Cornelia.
For först och hämtade hem hundingarna, och sen drog vi iväg till stallet.
Snöade lite hemma, men det tog i rejält i matfors.

Började med att mocka alla boxarna, gick mkt lättare idag. När jag ändå var igång så fixade jag deras vatten och mat åxå och sopade hela stallet, vilken flitig hyresgäst de fått ;)

Tog sen in en snöig Stor, han hade iaf täcke på så han var bara blöt på huvet och halsen.
Han fick gå in och kissa i boxen innan jag gjorde iordning honom. Det är ett måste, för får han inte kissa blir det inte kul att rida... han vill helst inte kissa ute så han behöver få göra det vid intag.

Bestämde mig för att rida idag, så på med benskydd, reflexer, sadel och hacket. Han var jättesnäll att sadla idag! :D
Bar ut pallen från stallet, blev så glad när det fanns en då jag inte överlever utan kärringpall vid uppsittning....
Är man ospänstig så är man!
Klev upp och så bar det iväg. han kändes lite pigg, så jag tänkte att det blir nog ingen jättekul tur det här.

Men vi skrittade bortåt på gångvägen, tackar hjärtligt för att det finns en sån då det är ganska mkt trafik efter vägen.
Hade ju tänkt gå till paddocken, men bestämde mig för att gå där vi prommat ist, kändes som att det var tryggare för Storen.
Han traskade på, men inte hetsigt iaf, och han tittade inte på studsmattan eller brevlådorna idag heller :D
Tog tyglarna efter en liten stund, så fick han skritta en bit till förbi en del hus och bilar.
Sen bad jag om trav, och det gick han glatt med på, lugn och fin. Travade på och insåg att jag klätt mig alldeles för varmt med ylletröja och dunjacka ;)
Vid varje "utfart" så blev det träning på övergång till skritt, och sen till trav igen och han var så med på arbetet så.
Travade vidare uppför en backe tills vi kom fram till slutet på gångvägen, vid infarten till Sörängen.
Där vände vi och skrittade lugnt och fint neråt igen. Så fortsatte vi med samma arbete hemåt, sista sluttningen upp så bad jag om vänster galopp, och han tog rätt :) Galoppade med långa lugna språng tills vi kom på sista rakan hem, där skrittade vi på lång tygel.
Då kom hans små grymtningar, ett bevis på att han tyckte det var skönt att komma ut och röra på sig, nöjd var han.
Hoppade av innan vi kom till vår infart, vill inte rida över vägen på tillbakavägen, så jag gick med honom sista 100 meterna till stallet.
Härligt och väldigt avslappnande ridtur! Kändes så himla bra.

I stallet så träffade jag på Jonas som hade blivit utskälld av hundarna i sadelkammaren ;)
Släppte ut dem ur buren så de fick hälsa, sen var det lugnt.
Jonas tog in Rappen, bad mig titta om han såg halt ut än. Jag tyckte han fortfarande såg ofräsch ut, så vi tittade lite i stallet nätr han stod i gången.
Då upptäckte jag att han var svälld på högra hasen, och han var lite varm och reagerade när jag klämde där. Jonas hittade ett litet sår, troligen broddspark :(
Så det blir klinikbesök för honom, och så tipsade jag om att ta hål på skorpan och lägga spritbandage över natten i första hand.
Jonas var toppnöjd att jag hittade felet, han har funderat och funderat vad det kan vara. :)
Så det känns jättebra att jag kunde hjälpa med det, tror jag steg lite i graderna där ;)

Följde med in i huset en stund och surrade med Ulrica åxå innan jag åkte hem för kvällen.
Imorn tar de hand om Storen, så jag åker inte upp något.
Ska ut och leta vägar i helgen, i dagsljuset tänkte jag. Ingen hit att ge sig ut i mörkret i okända marker tycker jag ;)

Så denna dag kändes allt jättebra, Storen är lugn och väldigt nöjd både i stallet och på ridtur, hoppas det håller i sig!
Längtar tills på lördag när vi ger oss ut igen :D


Jag och Cornelia på Stor i somras


Kommentarer
Postat av: Victoria

Va mysigt ni verkar ha det!:) Ge han en kram från mig!

2011-02-03 @ 21:22:02
Postat av: Caroline

SV: Jaha okej :D det är ju en enorm frihet med bil. Jag har haft körkort i 4 år och ännu har jag ingen bil, du anar inte hur många gånger jag önskat att jag hade en bil. Haha, men så fort jag har råd ska jag köpa en!

2011-02-04 @ 14:03:40
URL: http://ridinghorse.blogg.se/
Postat av: Jennie

sv: Ja, det är märkligt. Jag förstår inte vad han får all energi ifrån =/ Tyvärr fick jag inte reda på något idag, men han står just nu i goda händer med bevakning. Tack!

2011-02-04 @ 21:42:00
URL: http://jeila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0