Underbar dag!!!!!

Idag mår jag så jäkla bra, och det är en underbar känsla!
Lycklig, och tillfreds med mitt liv, jag har allt jag kan önska i mitt liv just nu.
Detta år är totala motsatsen till förra året, och jag hoppas jag får fortsätta må bra läääänge till :)

Det var ju underbart väder när jag åkte till stallet idag strax innan 10, sol och några minusgrader plus en massa ny härlig snö :) Lycka!

Såhär såg det ut på vägen:




När jag kom fram till stallet så körde jag ända ner, hade fodersäck, lusernbal och lite Höökskassar att bära in...
Jonas och Ulrica var i stallet, trevligt med lite sällskap!
Rappen stod på gången och fick lite pyssel, han har boxvila i 6 dagar :(
De hade prövat låta honom gå ut, men han var vild så han får stå inne under första medicinkuren.

När jag tog ut Storen ur hagen så skulle de ta ut en skoter som stått i stallet, den skulle säljas. Så det blev lite träning för Stor :)
Ställde honom bakom mig så att han inte skulle känna sig trängd, och så stod vi och tittade medan de körde och gasade.
Inga problem!
Sen när skotern var avstängd och stod stilla så gjorde jag squeezing game med den, gick åxå bra så då gick vi in.
Tea fick komma in hon med, annars springer hon bara och blir svettig i hagen.

Gjorde klar Storen, prövade hoppsadeln idag igen och den passade igen...Fast han inte minskat... känns som sadeln ändrar form efter väder ;)
Idag tog jag på träns med bett och remonten för att variera lite.


Sen gav vi oss iväg i solskenet, traskade uppför backen vid det grå huset, stigen i skogen var det mycket snö på så det blev snöplumsning äntligen :)
Det var så fiiiint i skogen, var tvungen att knäppa lite bilder. Tyvärr gör de ju inte rättvisa, speciellt när det är mobilkamera ;)





Gick ut vid husen, där var det en traktor som höll på att skotta en tomt och vägrade flytta sig. Så vi stod stilla och tittade i ca 10 minuter, bra träning det med. Sen släppte föraren förbi oss som tur var, jag hejjade och tackade glatt, väluppfostrad som jag är ;)
Svängde till höger nedanför backen och fortsatte uppöver, jobbade me övergångar i skritt och trav. Mkt fin häst!
svängde sen av ännu en gång till höger och kom in på vägen till skoterstigen i skogen, på vägen jobbade vi galoppfattningar.
Tog en höger först, klockren fattning och fin avspänd galopp som det bara var att åka med i.
Bröt av och fattade vänster, han tog den fint, men han är mycket svagare där. Kändes väldigt tydligt nu när vi inte jobbat med den på länge. Fick ställa mig upp för att han skulle orka hålla galoppen, och så ville han ha ett högre tempo.
Bröt av igen och fattade en höger, fin igen. Lät honom rulla på till infarten till stigen, sen skritt på lång tygel i skogen.
Var som sagt mycket snö, gick upp till knäna på Stor. Bra träning!

Satt och pratade med Storen på vägen hem, hur mycket han betyder för mig och hur lycklig jag är som har honom <3
Han grymtade och frustade, trampade på fint och verkade jättenöjd.

Blev en mycket trevlig tur, njöt i fulla drag hela tiden. Fick nästan svårt att andas, så bra mådde jag!
Knäppjag ;)
Skrittade på lång tygel hela vägen hem, blev ju ganska lång bit med snöpulsning i skogen, typ 20 min.

På gångvägen hem, huset är det vi ska flytta till. Övervåningen är vår:



Vägen ner till stallet:



Japp, kärringpallen är obligatorisk ;)

Väl tillbaka i stallet så stretchade jag av honom ordentligt medan han stod lös på gången, sen fick han ta på sin nya grimma och sitt nya bruna täcke (det var fleecefoder, jag som fattat fel) medan jag hämtade banan.
Då passade han på att gå ut i hagen den lilla busen!
Fick vackert gå ut och hämta honom... :)

(jag vet att man inte ska ha balarna sådär, men så gör de och det är de som bestämmer, nu är det inte jag som bossar längre;) )

Inne fick han banan, de andra fick smaka men det var äckligt. Så storen fick ha det alldeles för sig själv :)
Sen fick han gå ut igen, Tea fick vara kvar inne då Jonas skulle ut och köra seanre, och Rappen ville gärna ha sällis.


Lite bilder på stallet:
till vänster


Söta Rappen bor här i denna länga, tom box bredvid honom.

längst ner till vänster:

redskapen och fodertunnorna, en hylla med hovisgrejor.


sadel/selkammaren

mina sadlar närmast, plus repgrimma och stick. Mina träns längst ut till vänster.


min hylla nederst


mina andra täcken, renskinn och ponnyputan.



högra längan där Tea och Storen bor. Stora boxar :)

Söta Tea



Så, det var min och Storens dag! En bildbomb blev det kan man väl säga ;)
Imorn blir det nog en skrittsväng, hoppas på finväder igen!






Kommentarer
Postat av: Camilla

Men oj vilken söt häst Rappen är!

Måste ju komma bort och hälsa på er snart och se hur ni har det, ser ju så fint ut. :)



Kul att du mår så bra nu, härligt att läsa!



Förra året var till stora delar det värsta jag någonsin haft, men i slutändan blev jag en ny människa av det. Så dåliga saker verkar göra saker bra. :)

Dock mår jag väl ändå inte bra, men bättre än jag mådde till största delen förra året, alltid nåt. Gett upp hoppet om att någonsin må bra, har ju alltid haft ständig ångest och kommer alltid ha. Men hoppas väl på att lära mig hantera mitt mående bättre, mitt mål för i år är att när sjukskrivningen går ut i augusti inte behöva söka för ett år till. Så i år ska bli ett bra år för mig med är planen, eller iaf vad jag kämpar för att nå. :)

2011-02-12 @ 23:13:24
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: Victoria

Är så glad för er skull:) Ni kommer ha det så bra ute i Matfors!:) Krama Storeman från mig!

2011-02-13 @ 08:26:01
URL: http://victoriasanja.blogg.se/
Postat av: Veronica

Det ser verkligen supermysigt ut där borta, hoppas ni kommer att trivas och att denna lyckokänsla varar lääääänge, det är ni väl förunnad ;).. Hoppas vi ses snart! Hälsa Storen oxå ;)

2011-02-13 @ 13:01:16
URL: http://sporrongs.com/alfa
Postat av: Melina

ser ut att vara ett super mysigt stall! :D

2011-02-13 @ 21:31:52
URL: http://ponnysmurfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0