Sista turen!

Ja, idag var det sista turen med Storen, känns lite konstigt.
Har varit med honom i ett halvår och tiden har gått väldigt fort känns det som, har ju lärt känna honom ganska bra nu och alla hans lurigheter!;)
Mysgubben!
När jag kom till stallet så mötte Storen mig i hagöppningen, han verkade lite spänd men jag trodde det var för att alla andra hästar va inne.
Gick upp till stallet och hälsade på Rosa sen ner till hagen för att hämta Stor, möttes då av en häst som springer runt som en tok!
Jag har aldrig hört en häst göra sånna ljud som Stor gjorde, fnysningar som lät som ett lejon eller nåt!
Han va livrädd stackarn, det va någonting nere i skogsdungen som hästarna reagerat på så vi fick jobba lite innan vi kunde gå in men det löste sig bra:)
Rosa gick upp till paddocken medans jag gjorde iordning Stor och red sen uppöver, han va spänd när vi skulle förbi hagen och vi gjorde lite one rein stop och han slappnade av efter ett tag, sen ut på vägen och då hör han en massa skotrar som kör på lägdorna så då blev han spänd för det istället, kom en bil samtidigt och då va ju den livsfarlig med! Knäpp gubbe!:P
Vi gick vidare och han va bra avslappnad när vi kom till plan, mötte upp Rosa och vidare till sandbacken!
Tog trav och galopp som vanligt och det gick jättebra, lite mer fart idag men mycket trevligt!
Vart en ganska mysig sista tur ändå:)
Sen hjälpte jag Rosa att flytta grejor till det nya stallet, hon har ganska mycket prylar!;)
Fick med kameran idag och tog några bilder på hästarna i hagen!
På söndag så ska jag följa med och installera Stor i sitt nya hem och säga hejdå!
Kommer bli tråkigt men han kommer få det så bra!:)
Tack för allt Storen och Carro!
//Victoria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0