Skönt väder för en ridtur!

Woohoo första inlägget i nya bloggen!;) Victoria som skriver!
Jag åkte till stallet strax efter 11 idag och både Rosa och Sandra var där när jag kom dit.
Vi bestämde att ta en kort tur tillsammans, Rosa gick i förväg till paddocken för att träna lite innan så jag å Sandra mockade klart och fixade maten.
Sen tog vi in djuren som kom och mötte oss i hagen, Storen mötte mig när jag gick från bilen till stallet också:)
Han va faktiskt väldigt positiv hela tiden idag:)
Vi borstade och tog på sadel och hacket, Sandra va modig och red barbacka!
Vi gick upp till paddocken och hämtade upp Rosa och sen gick vi till sandbacken, Sandra red lite framför med Alfa och jag å Rosa travade lite bakom henne, Alfa ska ju ta det lugnt och bara skritta nu.
Sen tog vi lite galopp också och Stor blev lite laddad och gav mig några bocksprång!
Inget farligt utan jag satt lugnt kvar, tror han tyckte Jasmine sprang för sakta;P
Vi vände längst upp i backen och gick hemåt, Stor fick gå först och han blir ju så lycklig när han får det;)
Rosa stannade vid paddocken för att sitta av och jag å Sandra gick hemåt,
hästarna kändes väldigt glada idag även om Stor och Alfa skulle äta upp varandra ibland, men så är dom;)
Innan vi va framme vid stallet så tog jag en sista galopp och han va hur lugn som helst, han såg överlycklig ut!
Vart kvar ett tag i stallet och pysslade med lite grejor och hjälpte Rosa att lasta torvbalarna i hennes bil då hon snart ska flytta till nytt stall!
Alla flyttar ut ur stallet nästa helg, tråkigt men hoppas att man kan hålla kontakten med varandra ändå:)
Kommer att sakna Storeman, det är verkligen nåt speciellt med honom!
Jasmine och Storen!
Jasmine och Storen

Kommentarer
Postat av: Veronica

Låter som en trevlig tur ;)!

Ja det blir trist nu när vi alla flyttar, men hör av dig så kan vi mötas upp vid infarten till blå bron och ta sällskap runt klubben osv.. Då du kommer vara kvar i Kvarsätt förmodligen ;). Men tråkigt att behöva skiljas från Storemannen bara =(.

Ska du rida nåt mer i veckan?

2011-01-18 @ 19:25:11
URL: http://sporrongs.com/alfa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0