Vila idag

 

Japp, hade ingen lust att rida så då blev det vila.
Gjorde klart allt imorse vid utsläppet som jag brukar, man vet aldrig vad som händer under dagen och då är det bra att allt är klart för kvällen.

Stor fick gå ut utan täcke imorse, och även Alfa fick ha det skönt för pälsen. Det var plusgrader, så jag hade inte hjärta att lägga på nåt täcke :)
Alfa slängde sig ner och rullade, grymtade och njööööt. Kul att se hur de uppskattar fri päls!

Imorn ska Victoria ha Storen, och på fredag (nu har jag rätt dagar iaf...!)

På onsdag tror jag att jag ska tömköra i paddocken, har aldrig gjort det med Storen faktiskt.

På torsdag blir det nog en skrittsväng barbacka, får se om Veronica vill göra sällis ;)

På lördag blir det packning jäklar anåda, så att allt är klart till söndag morgon då Stor flyttar till sitt nya hem.
Spånet får jag däremot packa på söndag eftersom han måste ha nåt att sova i på natten till söndag! :)
Eftersom han är så renlig så är det fräscht spån, känns dumt att slänga det då.
Så det packas i säckar och så fyller jag upp nya boxen med hans eget spån plus en ny bal. Kan ju vara tryggt med sin egen lukt på nytt ställe kanske, inbillar mig det iaf...

Jag är lite nervös inför flytten, är så rädd att han inte ska trivas, fast det borde han.
Och så känns det sådär att släppa ihop med ett gäng unghästar nu i broddtider, rädd att det blir skador.
Men det kommer gå bra, han är ju klok min fina prins!

Blir tidig morgon på söndag så man hinner med allt, det ska packas spån och alla grejor ska lastas, hästen ska lastas och så tar det en liten stund att åka till nya stallet. Sen ska det ju lastas ur, lägga alla grejer på plats och fixa boxen, hålla koll på ihopsläpp, lämna tillbaka transport och sen lär jag åka upp igen på kvällen till insläppet och kolla igenom Storen och säga godnatt ;)

Näe, nu ska jag försöka få tag i en transport att låna över helgen.
Ha det så länge!



Storen trött i somras, somnade med transportskydden på och allt ;)


Kommentarer
Postat av: Jennie

sv: Jo, någonting är det, men frågan är ju vad. Att han är spänd kan ju bero på olika saker, det behöver ju inte vara att han har ont. Just igår var det väldigt mycket hästar utanför ridhuset som höll på så han var lite stressad för det. Men absolut ska jag kolla upp det.



Han blev sånhär i somras som sagt, och jag gjorde då ett böjprov ua och hade ute en ET utan att de hittade något. Och jag måste ju kunna lita på veterinären. Nu ska jag se va de säger imorgon, hittar de inget så är det antagligen ett vanligt taktproblem. Vila kommer han få göra hela veckan :) Tack för att du håller tummarna! :D

2011-01-24 @ 20:56:04
URL: http://jeila.blogg.se/
Postat av: Camillac

Ska han gå med unghästar!?



Fy farao vad farbrorn kommer få hålla igång för att ha koll på såna. En farbror med kontrollbehov som tycker att lekande och sånt inte är civiliserat beteende har endel att göra. :)



Kommer sakna er!

Nu känns det ju som att Storen försvinner ifrån mig på riktigt, innan kunde jag ju gå och peta på honom emellanåt. Men jag måste komma och hälsa på er!

2011-01-25 @ 01:36:57
URL: http://parellikusken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0