Nyskodd Pålle

Imorse hade jag bokat in hovis kl 10.
Kl 09.56 väckte maken mig och frågade när hovis skulle vara här....
FAAAN!
Hoppade upp, klädde på mig och sprang ner till stallet, hämtade hästen i regnet, tvättade och kratsade leriga hovar och släppte in honom i boxen. Kl var då 10.09. ;)

Ingen hovis dök dock upp, märkligt tyckte jag då Glenn alltid är i tid, gärna före utsatt tid.
Hade ingen telefon då jag glömt den i bilen kvällen före, så gick upp och hämtade den.
Hade fått ett meddelande kl 10 om att han var 20 minuter sen :)
Så jag gick in och hämtade plånbok och kissade, sen gick jag ut 20 över och då kom Glenn.

Pratade lite om Storen och fötterna och skadan, och så frågade jag lite om Natural Balance skoning då jag läst lite om det på senaste.
Tyvärr finns det inga såna skor här uppe, och ingen som skor det heller än. Men Glenn var helt öppen vad gäller det, och han gjorde en variant som han lärt sig för ett tag sen :)

Framfötterna, med nya varianten



Bakfötterna, vanlig skoning



Tog en vanlig sko, tog bort tåkappan, fixade till lite och satte skon lite längre in under och fixade tårna.
Detta på framfötterna för att pröva hur han rör sig.
Jag sa till att Storen hade börjat slå i bakfötterna med framfötterna igen, och var lite snubblig, så detta ska tydligen hjälpa bra.
Ska även bli mindre slitage på senor och ligament med denna typ av skoning.

Glenn hade prövat denna skoning på 4 hästar, och de ägarna var väldigt positiva iaf. Så hoppas det blir bra.

Storens fötter hade växt lite iaf, och det var 7 veckor sedan senaste skoningen. Frågade om det verkade lagom, och det tyckte han.
Har prövat 6 och 8 veckor, men 7 verkar bli bäst.


Skulle passa på att rida efter skoningen, men då Storen var täckt i blöt lera så var det bara att glömma... hoppas kunna rida en sväng senare iaf.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha oj, vilken tur att du verkar bo vid stallet :D Jag har tråkigt nog hela 30 minuters bilfärd till stallet :-( Så jag får mer eller mindre inte försova mig när det gäller att passa tider.

2011-07-29 @ 01:28:23
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0