Sena kvällen....

.....vart det innan jag kom ut med Storen idag :)
Vid 18.30 kom en höleverans, så Jag och U bar in alltihopa, Benny är ju allergisk och J har fått en inflammation i nacken och axeln :/
Så det tog en stund, jag har ju haft ryggskott hela förra veckan, dessutom är jag åxå allergisk mot hö = inte skitkul alltså ;)
Men nu är det klart iaf!




Tog även in Storen där medan vi höll på med höet, var otroligt mkt insekter så han fick komma in och vila. Det uppskattades verkligen.
Lämnade honom inne tills jag gick ner till stallet vid halv9, såg stt han hade sovit en stund, skönt :)

Ställde honom på gången, och jag märkte att han väntade på medicinen... men den slapp han idag, var ju sista gången igår!
Borstade och kollade sår, sen masserade jag muskeln som vanligt på båda sidor.
Bytte schabrak och sadlade på, satte på skydden och tränsade.
Sprayade flugmedel på både hästen och mig, sen gav vi oss iväg.
Inte så pigg verkade han när vi skulle gå ut ur stallet...;)



Långa ben va? ;)




Traskade iväg upp i skogen, inte så mkt kusar kändes det som iaf, kl var ju strax efter 21 så inga bromsar och det är det viktigaste.
Skrittade på lång tygel idag, han fick jobba ändå då vi tog sätta-fötterna-rätt-stigen. Tog av till höger hemåt när vi kom ut på cross-stigen, så man kommer ut vid sågen.
Passagen där vi brukar gå var spärrad av en vedvagn, så fick tränga oss emellan en hövagn och ett par vattenkarsgaller, och en lastbil och en husvägg :) Ledde honom förbi, och det var rejäl squeezinggame kan man säga... var väl kanske 20 cm över på var sida, emn han gick lugnt utan att tveka.
Hade han tryckt åt någon sida hade vi fastnat med sadeln, men han är bra min häst :)

Sen skrittade vi vidare hemåt, jag gick bredvid.
Skötte av honom i stallet, och sprayade mer medel samt smörjde med salva. På med huvan och ut ihagen.

Kommentarer
Postat av: Olivia Gustavsson

sv. tack så jätte mycket :D det var roligt att höra! Jag har lite dåäligt självförtroende i ridningen just nu så var jätte skönt att höra, haha ^^



ja jag tror att sadeln påverkar henne. Våran granne hade en sadel här idag, en pessoa knight tror jag. Hoppsadel det med och den låg väldigt fint med kilpad och även utan. Den var otroligt skön att rida i också. Märkte skillnad med eftersom hon var otroligt seg med lippo sadeln och jätte pigg med andra :)

2011-07-11 @ 23:02:49
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Postat av: Jennie

Sv: Ja, han är väldigt känslig och är rädd för att göra fel och att bli missförstådd. Så man får verkligen ta det lugnt med honom. Jag vet inte alls vad han varit med om tidigare, men jag antar att han har blivit hanterad på ett ganska hårt sätt, därav blir han stressad och stirrig i olika situationer, men han är ingen dum häst så jag tror att får han bara förtroende och tilliten så kommer han bli super :)

2011-07-12 @ 18:49:34
URL: http://nobleride.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0