Ingen aktivitet

Ne, idag blev det ingen ridtur. Den ska jag ta imorn istället, bara vara för mig själv i luuuugn och roooo.
Benny är borta för 3e kvällen i rad, ikväll dock inget arbete utan fest...
Så nu tycker jag att jag förtjänar lite egentid med Stor!

Var och handlade förut, och när jag kom hem så var Storen ensam i hagen.
Gick dit och han kom springande samtidigt som han gnäggade :)
Tror dock inte att han vart så lycklig över att bara se just mig, men iaf ;)
Tog in honom till de andra, han var trött så uppskattade att få komma in.

Ulrica skulle prova hänga ännu en gång på Thea, hon håller på att ridas in nu.
Hade lovat kolla på sadeln då jag kan en hel del mer än dem ;)
Det var en Kingston, inte bra I know, men den låg helt ok.
Provade även mina 2 sadlar som jag inte använder, men de låg inte lika bra så den där kingston funkar ett tag. Sen får man ju se hur hon ändrar sig i kroppen. Har förvarnat om att det kan bli många sadelbyten...;)
Storen har bytt sadel 6 gånger tror jag hittills, och provat säkert 20-30 st.
Hon fick låna min ena fårskinnspadd åxå nu i början.

Jag hjälpte Ulrica upp så hon hängde över sadeln, och Thea var lugnet själv. Inte avstängd för det håller jag noga koll på då hon är väldigt right-brain.
Jonas gick en bit med ekipaget, men jag sa att det var nog bättre att hon satte sig i sadeln istället för att få jämnare fördelning.
Jag måste säga att jag är impad över vilken fin pålla hon är ändå.
Helt fokuserad på att bära upp, och hon såg ut att tycka det var ganska skoj :)
massor med beröm fick hon såklart, hon såg riktigt stolt ut.

Efter ett par varv på stallplan med lite halter så hoppade Ulrica av, och Thea fick gå in i stallet igen.
Jätteduktig var hon!
Så snart kan vi nog ge oss ut på skritt-tur iaf :)
Start, stanna och sväng kan hon ju redan.
Gud så bra det är med travare!

Tog sen ut Storen på gången och sprayade flugmedel samt smörjde med salva.
Blåser bra idag, skönt då det inte är så mkt insekter i farten då.
Han ser ut att klara ögon och öron bra, så luva får vänta ett tag till :)
Trött Storen fick gå in igen, han ställde sig och sov direkt.
De ska snart få gå ut igen till gräset.

Förresten, jag skulle vilja ha hjälp med en sak:
Storens kiss har blivit rött?? Alltså det ser helt rött ut när det hamnar i spånet. Inget blod, utan det är liksom färgat.
Kan det vara nåt han ätit, en allergireaktion, eller är han sjuk??
Är det nån som vet så svara gärna!!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Kolla så att han dricker ordentligt, vätskebrist kan göra att kisset ändrar färg!

2011-06-03 @ 21:22:42
URL: http://victoriasanja.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Har hört att gran och morötter kan ge färgat urin!

2011-06-03 @ 21:35:44
Postat av: Emma

Sv.Nej precis, det är ju inte lätt när man inte ridit på länge och dessutom är ju Berra riden på ett helt annat sätt än vad min mor är van vid, så det tar ju lite tid att vänja in sig! ;)



Jag har tid för träning på måndag fm, annars funkar söndag em/kväll också, men då är det ju som sagt en hel del flugfän man får slåss med! :/

2011-06-03 @ 22:17:50
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/
Postat av: Emma

Sv.Kl.10 på måndag blir kanon det! ;) Vi ses då! :D

2011-06-04 @ 10:15:07
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Visst är det kul.Samtidigt är knas tekniskt ridmässigt "roligare" eftersom han är så mycket svårare att få att göra något bra.Så "frukten" man skördar med honom är långt mycket sötare eftersom man får kämpa som en idiot för att få något öht.



Och visst är det som du säger.Knas utstrålning är något svårslagen ;-)



ang mörk urin.Det finns precis som någon annan skrev vara ett tecken på att urinen är mer konsentrerad .att han helt enkelt dricker för lite i förhållande till vad han behöver.Sedan finns det vissa träsorter som också ger rödfärgad urin.Gran rönn och även asp kan ge det.Sedan gör även överskott av protein rödfärgad urin.Inget direkt farligt så länge proteinet kommer från grovfoder.=)

mvh/Q

2011-06-04 @ 11:12:53
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0