köra köra kööööraaaa

I eftermiddag så tog jag med Cornelia och Storen på en tur med vagnen.
Han såg lite trött ut innan vi kom iväg, så fick nästan dåligt samvete ;)
Han har ju gått varje dag nu sen i måndags, det är han ju inte van! men säger veterinären att han ska röra på sig så ska han väl det då.

Jag var och sprayade nåt supermedel som Benny hade, på alla ställen där det gnisslade på vagnen, och halleluja, det tjöt inte som sist iaf :)
Det är något som fortfarande smågnisslar, men har inte riktigt lokaliserat det. Det är helt överkomligt iaf, det olidliga är borta och det är huvudsaken!

Vi gick ner vid kyrkan och fortsatte bort på sandbanan, där travade vi faktiskt... han känns jättefin, och jag tänker att jag travar så pass lite att det inte kan spela någon roll. Och är det något så är det väl bara bra om det visas isf på utredningen. Så att det inte blir något senare vid ev igånsättning?

Blev kanske 100 meter som vi travade, sen skrittade vi ut till vägen och tog gångvägen hem.




När vi kom tillbaka så lät jag Stor komma in i boxen för att vila. Lade in hö, vatten och så fick han lite skrammel i krubban tillsammans med sin älskade saltsten.
Lämnade honom där i drygt en timme, han brukar uppskatta att få komma in och koppla av helt i lugn och ro.
när jag kom tillbaka stod han och sov, men tog ut honom på gången och smörjde in honom från topp till tå, kollade såren och fixade dem åxå.
Sen fick han komma ut till kompisarna som troget väntade vid grinden fortfarande :)
Bytte vatten i karet åxå så det blev rent och fräsht igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0