Plättlätt :)

Ikväll var det dags för eldprovet, skydd på och upp med luckan ;)

Tog in storen och lät honom äta lite inne i boxen, borstade av honom lite lätt.
Fjant-jag vill egentligen duscha honom så han är fin imorn när han ska bort, men behärskade mig ;)
Vill inte förstöra smuts och fettlagret på pälsen nu när vi jobbat så hårt för det, bra skydd för flygfäna.

Bestämde mig för att ta på skydden idag eftersom jag ville att allt ska vara som på riktigt så att säga, så han inte blir skärrad imorn när vi ska åka.
Transporten var redan kopplad och klar, och Storen stod helt avslappnad i stallet och väntade på att bli klar.

Benny kom ner och skulle hjälpa mig fälla upp luckan, och så fick han filma åxå :)
Först prövade jag gå in en gång när Benny pratade i telefon, och stor gick in direkt, utan att fundera, helt avslappnad!
YEEEY!
Backade ut efter han fått godis, och så fick han äta gräs en stund.

Sen filmade Benny, och det blev såhär:

http://www.youtube.com/user/Dhrakken1#p/a/u/0/iGynSzIjHn0

Ignorera att jag ser ut som en fetkorv, titta på pärlan till häst :)
Han är underbar, min fina fina kille!

Efter filmen så stängde Benny luckan, och Storen får plats :) Det är ingen mellanvägg heller, så han får åka brett och stå på snedden om han vill åxå....
Sen fick Stor gå ut igen, och fick gå in i stallet för lite flugmedelssprayning och salvasmörjning.
Så nöjd med kvällen, höll på i kanske 5 minuter ;)

Imorn vid 8.30 kommer Rosa och Camilla upp, skulle hjälpa mig med lastningen men nu klarar jag det ju själv! Behöver dock hjälp att fälla upp tungluckan.... Så är det bra att vara fler OM nåt händer.

håll tummarna nu för att Stor är frisk, eller att det iaf är lättbehandlat.....



Kommentarer
Postat av: sandra

Håller tummarna!

2011-06-30 @ 06:33:48
URL: http://pei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0