Vilan fortsätter

Japp, har inte gjort ett dugg med Storen, förutom att ta in och smörja med salva och flugmedel då. Det börjar bli mycket insekter, så han fick ta på grimman med flugpannbandet i hagen. Luva är ju ingen idé då han tar av sig dem och gömmer dem... ;)
Gjorde nog av med 10 luvor förra året....!
Blir det värre med myggen så åker flugtäcket på åxå, men håller ut ett tag till.

Det är så sinnessjukt varmt ute, 29 grader i skuggan idag, BLARGH!
Jag hatar värme, och jag förbannar den varje dag det är så här olidligt >:(
Längtar efter hösten, hösteeeeen!

Tittade på storen i hagen idag, han och de andra sprang lite, och han galopperar jättefint iaf, syntes inget konstigt då.
Ska ta ut honom imorn i övre beteshagen som är tom nu, och longera honom lite, så får jag se hur han ser ut i benet.
Ville avvakta nån dag innan jag ringer PH Vet och bokar tid.

Sen blir jag villrådig om jag ska ta ut ETn först istället, kanske är så enkelt som en låsning?
Såklart ska hästen få vård om han är trasig, men det kostar ju såklart en hel del åxå, så om det är ngt enkelt avhjälpt känns det dumt att slänga ut onödiga pengar på en hältutredning?
Inte att jag är snål, men ni fattar hur jag menar hoppas jag ;)

Han gick ju klockrent på sista dressyrträningen, då syntes inget, då borde det väl inte ha vart nåt då redan?
Eller?
AAAAHHHH jag blir knäpp!
Sen att 3 av de bloggare jag läser har vart tvungna att avliva sina hästar nu inom väldigt kort tid gör att jag blir supernojjig... :´(

Nä, jag ringer Vet på måndag om Storen inte är ren imorn förstås , jag vill veta om det är något som går att behandla eller om det är ngt annat.
Bättre att få veta på en gång.

Håll tummarnan att han ser fin ut imorn!!!!!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Vettigare att gå till veterinären än en ET kan jag tycka. En veterinär kan ju kolla upp hältan mycket mer ingående med röntgen och bedövning av leder.



Du bör ju lita på känslan du hade om att det känts som att det varit något som inte stämt länge, och då är det ju veterinären du ska till.

Den första känslan man har brukar vara den som stämmer bäst med sanningen.

2011-06-11 @ 19:34:58
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: Camilla

SV: Ska höra med henne, hennes döttrar rider på Astra en gång i veckan, så brukar träffa henne där.

Hon ska köra Dacke nånting snart är planen, så ska höra med henne om vagnen då. Men hon lär ju vilja ha kvar den då hon varf sugen på ett nytt kallblod.

2011-06-14 @ 16:36:20
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: Elin

vet är ju alltid bäst:) Men verkar det inte vara super akut så kan man ju avvakta :) Som Pony, han fick ju bara en stukning som gick över på några dagar, Samma dag vi skulle ringa så vart han bra:D Håller med det camilla skriver :D Hoppas det går bra med storen :D

2011-06-14 @ 20:07:48
URL: http://shalomterms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0