Gårdagen

Igår skulle jag inte till stallet var det planerat.
Vi skulle börja med "Långmåndag", dvs jobba till kl 18 varje måndag. Hade dessutom personalmöte till kl 19, och årsmöte med Ridtravarna kl 19 :)
Men det löste sig så att jag fick ta ut min friskvårdstimme i anslutning till min lunchrast, så det blev 1 timma och 45 min i stallet mitt på dan :)

Det var soligt och 4 plusgrader, så jag snabbade mig och bytte om, blev bara underställströja och softshelljackan, och ridbyxorna utan lånkisar... najs!
Eftersom det var omockat så räsergjorde jag det åt alla, fixade maten, vattenhinkarna, höet och sopade.

Sen hämtade jag Farbror Pälspuff Som Inte Börjat Släppa Vinterpälsen Än.
Han fick äta sitt Lusern och äpple medan jag fyllde vatten i hagen.
Sen gjorde jag iordning Stor, han släppte några strån på huvet, men resten sitter där det sitter. Iofs så börjar han bli grinig vid borstningen igen nu, så det är väl på gång.

Han är inte raggig och ful, utan fin i pälsen så han borde inte ha nåt problem med fällningen tycker jag?

Sadlade på, tog hacket och benskydden innan vi skrittade iväg i solskenet.
Tiden hade dragit iväg lite, så hade 40 min på mig innan jag skulle vara tillbaka på jobbet :(
Vi traskade i sakta mak bort mot grå huset, ner vid kyrkan och upp på gångvägen hemåt igen.
Svängde upp i backen och travade upp 2 ggr, på nervägen övade vi halt, backa, fram, halt, backa, fram osv.
Sen hann vi inte mer, var ute i ca 20 min.
Men vi kom iaf ut en stund och myste i solen :)

Storen var varm nästan redan när vi gick, han är ju som sagt väldigt lurvig nu. Han var lite svettig under sadeln, borstade av ordentligt innan han fick gå ut i solen igen, utan täcke.

Sen var det bara att byta om och fara till jobbet och göra resterande timmar :)
Drog iväg kvart i sju och plockade upp Camilla på vägen till travet, vi skulle ha möte i Ponnystugan men där var det tydligen dubbelbokat.
Så vi fick vara inne på kliniken!
Mötet tog 2 timmar med prat och fika, hörde mig för om träningar i matfors, men tror att jag tar ut egen tränare iaf.
Känns lättare att träna själv i paddocken bredvid oss än att lasta och åka till Näset varje gång, dessutom blir det billigare att träna själv utan ridhushyra osv.
Jag tror att vi kommit lite längre åxå än de som tränar i matfors.
Så jag ska kolla lite hur det ser ut med tränare, har 2 st som är aktuella isf.

Nu ska jag åka och lämna lillfjärten på dagis och så ska jag jobba. Idag blir det ingen häst, Benny ska på hockey ikväll direkt när jag kommer från jobbet.


Liten sten vi har i skogen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0