Längesedan

Var längesen det blev uppdaterat här, men har inte funnits nåt spännande att berätta ;)

Storen har bara vilat, såret börjar läka och tappskon är påslagen.
Eftersom vi har flyttat och har fullt upp med upp-packning och inredning så har jag inte haft varken tid eller ork att rida, så Storen har fått en vintervila kan man säga. Har väl blivit 3-4 veckor nu tror jag.

Denna vecka börjar vi sätta igång med skrittarbete, både uppsuttet och framför vagnen, börjar lugnt och ökar på eftersom. Kommer lägga in mycket klättring, tempoväxlingar och övergångar, halter och ryggningar.

Helt fantastiskt att bo på gården, kan gå till stallet när som helst det passar :)
Denna vecka har jag stallet helt själv, då familjen Von W är på semester i fjällen.
Benny är snäll och hjälper mig på kvällen med insläppet, då jag är livrädd att de ska rymma igen....
Han öppnar och stänger grinden åt mig och jag går med hästarna en och en. Rappen först, Tea sen, och då går Storen med lös. Han är bara bäst min farbror Stor!

Imorse lyckades jag dra på mig ett härligt ryggskott när jag fyllde på vattenbaljan i hagen, har så sinnessjukt ont!
Idag på dan när jag masade mig ner på isbanan till stallet så ville jag helst bara dö :)
Men alla boxar måste mockas, alla hinkar fyllas, höet in till alla boxar, alla mathinkar fixas och baljan i hagen måste fyllas igen.
Men jag blev nog lite mjukare av det, för när jag tog in Storen för lite borstning och sårfix så kändes det bättre.
Nu när jag legat en stund vid datorn så har jag galet ont igen...
Jag hade tänkt fortsätta packa upp kartonger idag, men jag pallar nog inte det... får se hur jag gör.

Imorn tänkte jag iaf komma ut i skogen med Storen en sväng, hoppas bara det slutar blåsa så in i helsike! Annars blir det på med luvan, glad att jag köpt en sån ;)

Nu ska jag gå och pröva packa upp, blir galen att bara ligga här :)

Dagens Storen



Imorn kommer det en bild med utrustning på iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0