lördag söndag och måndag

Har blivit lite dåligt med uppdatering nu, men har så mkt med flytten osv så jag orkar inte riktigt.
Sen rider jag inget nu då Storen är lite ofräsh.

I lördags så åkte jag och maken till stallet på dan, efter att ha lämnat Cornelia hos mormor där hon skulle sova tills på söndagen.
Jag fixade mockning och mat till alla, Benny var snäll och bytte vatten åt hästarna under tiden.
Tog in Storen en snabbis, behövde bara titta på Rappen och Tea och vinkla sticken en mm denna gång innan de flyttade sig fort ;)
Upptäckte att Stor hade tappat höger framsko, inte bra... hade gått en liten bit ur hoven på utsidan, men annars var den hel.
Stor fick äta sin Lusern och äppelmix innan jag tog ut honom på gången och kände igenom honom.
Ingen värme, puls eller svullnad nånstans.
Skar upp lite morot då Benny ville ställa sig in lite ;)
Visade även vad smidig Stor är på att stretcha med hjälp av godis, han kan ju ta morot mellan bakbenen :)
Impade stort på maken såklart!
Ingen ide att longera Stor för att kolla hälta då det var halt och han inte hade nån sko, så släppte ut honom.
Vi åkte och tog en hamburgare på Dannes, mycket gott :)
Mysigt att ha med gubben till stallet med, längesen nu.



Igår söndag var jag inte upp till stallet, jag och maken röjde och packade i källarförrådet hela dan och sen var vi till mamma och åt middag samt hämtade Cornelia som var sjukare igen...


Idag måndag så stannade Benny hemma med Cornelia, så jag åkte till jobbet. Hade kollat fel på schemat, så kl 8 ringde de från jobbet och undrade om jag VABade idag med... skulle börjat 7.30 men jag trodde 8.30 :)
Men det gjorde inget, var bara 2 barn där så det var ingen fara!
Hade långmåndag idag, så jag fick rast och friskvård sammanhängande efter lunchen.
Åkte alltså till stallet den stunden, 1 tim 45 min.

Började med att gå in och hämta godis och sticken innan jag gick ut i hagen.
Rappen var häftigast i stan, Tea var ute och sprang för vagnen och Storen ville vara med mig :)
Jagade bort Rappen så Stor kunde komma till mig, gav lite gottis innan jag började gå runt hagen och leta tappsko.
Storen hängde med mig runt och letade, han är så söt! stannade emellanåt för lite mys och godis, vill ju belöna att han ville vara med mig.
Han stannade dock kvar vid stugan mitt i hagen och solade medan jag kavade neröver längst ner, sen hakade han på igen när jag kom upp :)

Hade några duster med Rappen som ville ha med Storen på vansinnesrusningar genom hagen, han höll på att springa över mig en gång i full galopp, fick slå allt jag kunde framför mig med sticken så han kastade sig ut i djupsnön i sista sekunden, gud vad arg jag blev >:(
Finns ju ingenstans att ta vägen, är ju djupsnö bredvid stigen liksom.
Sen fick jag markera att det inte var ok att jaga bort min häst när jag är i hagen, Rappen blev väldigt stressad ett tag när jag jobbade med honom, han förstod nog inte riktigt vad jag höll på med.

Var stenhård med att han inte fick ha hög energi och närma sig Storen, jag jagade bort och skar av hans väg hela tiden.
Till slut stannade han en bit bort och slickade sig om munnen en stund, såg ut som att han slappnade av lite.
Efter en stund tittade han på mig och tog ett steg med sänkt huvud, då flyttade jag mig lite och sänkte min energi.
Storen stod och åt så det blev nog 10 minuter han fick stå ifred medan Rappen tänkte.
Rappen stod några sekunder, sen tog han lugna steg med sänkt huvud förbi mig och ställde sig på andra sidan, Storen fick stå kvar och äta :D

Jonas kom tillbaka med Tea, så han sa att jag kunde ta in storen så skulle han kolla om han hade nån sko som passade Storen eftersom jag inte hittade hans i hagen.
Han hittade en lagom sko, och en sula tillochmed, brodd hade ju jag själv.
Så han slog till skon så den passade, och så hade Storen 4 skor igen!
Perfekt med en som har tappskokompetens, slippa ta ut hovis jämt :)

Tog ut Stor på en volt runt mig, var lite svårt att se idag då det var dåligt underlag tyvärr.
Han ser inte halt ut iaf, men ser inte helt ok ut heller. kan inte riktigt säga var det sitter :(
Har iaf beställt nåt supermedel att tvätta strålen med på nätet nu, och kiselgur som ska vara hovuppbyggande.
Hoppas det ger resultat, kan ju inte bli sämre iaf...

Imorn ska jag komma ihåg att ta med klickern, så ska vi leka lite som han tycker är kul :)
Av misstag blev det spansk skritt idag då jag råkade peta på hans framben med spöet, så han minns det än tydligen!


Bjuder på en bild från februari -07, dagen då jag fick veta att jag var gravid dessutom :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0