Blåsigt

Gick ner till stallet vid halv7 ikväll, var soligt och fint. Blåste lite, men inte så farligt.
Gick för att hämta Storen, han var lite bus så vi lekte en stund :)
Jobbade lite flytta bakdelen och jojo, sen fick han nåt bryt och ville springa, så vi lekte jagis en stund! Hade honom i grimskaftet, men det är så långt så det funkar...

Rappen och Thea kom springande, Rappen ville verkligen leka han med! Så jag busade med honom, och oj vad kul han tyckte det var :)
Han hoppade och for, men inga sparkar åt mitt håll.
Jag blev lite trött efter en stund, har inte bästa kondisen ;)
Tog in Stor och gjorde honom klar för ridtur, lerig som en hel gris var han... men han blev fin till slut! Mycket lättare nu när han börjat få mest sommarpäls.
Han hade fått nåt bett åxå som han visade att jag skulle klia på, sååå mysigt tyckte han :)
När jag skulle tränsa och tog av grimman så var han gosig, vi stod en lång stund och bara var i stunden, huvud mot huvud. Storen hade halvslutna ögon och jag strök honom över hela huvudet med mjuka långa strykningar.
Halleluja Moment skulle man kunna säga ;)

Det började tokblåsa när vi skulle ge oss iväg, så han var på tårna. kändes lite sådär då det var superlängesen jag red. Har ju mest bara kört och prommat det senaste.
Märkte dock att han blivit väldigt fin över rygg och rumpa av körningen, har satt bra muskler där.



Svängde ner på lägdan bredvid oss, och gick ner för sandbacken som går ner till vår strand. Tänkte klättra 5 ggr iaf. Storen var på tårna av blåsten, och det blev ju inte bättre av att de andra 2 dårarna till hästar sprang upp och ner i nåt slags galopplöp ;)
Jobbade lite med halter och ryggningar i backen, så gjorde vi framdelsvändningar och bakdelsvändningar varje gång vi vände upp eller ner.
Bakdelsvändningarna är ju inte riktiga ännu, han trampar inte runt som han ska och formen är ju inte alls där.
Men man kan gymnastisera kroppen iaf även om de inte är korrekta.

Efter 5 ggr upp och ner så var han lugn, backen är inte så brant eller lång, men det är sand så det tar nog bra på en otränad häst iaf ;)
Gav mig där då det var det jag var ute efter, att han skulle varva ner.
Uppe på lägdan fick han mumsa lite gräs som belöning innan vi skrittade hem.
Var väl ute i kanske 20 minuter, men det räckte för idag kände jag.


Snyggve :)


Skötte av honom och gav honom banan innan jag släppte ut igen.
Försökte få lite bilder på honom i solen, men mongoThea bara följde efter och ställde sig framför eller vallade Storen... suck!
Fick iaf nån bild.
Men sen blev jag verkligen överraskad!
Storen tog initiativet till lek med Rappen! De busade lite en stund, sen gick Storen iväg, och de andra hängde på ner till gräset.





Imorn blir det nog en tur med vagnen, är själv med Cornelia då benny ska jobba från 18 till 06, efter sitt vanliga jobb 07-16....han lär vara död på lördag :)
Sen i helgen får han vila, vi har båda dagarna fullbokade.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Tror allt att Storeman sakta men säkert börjar bli starkare i flocken nu?



Tror du inte musklerna också kan ha med att han får i sig tillräckligt med protein nu, med tanke på att han började fälla sent så kanske han inte fick tillräckligt med protein för att kunna sätta pälsen. Mer protein i höt nu? Eller i gräset kanske..

2011-05-19 @ 22:51:10
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: Camilla

SV: Jo, kändes tråkigt. Men ändå bra att jag får se vad vi behöver träna på, kändes rätt tydligt. Får hoppas att han reagerar lika på mopeden, men det vore ju typiskt om han inte var rädd för just den.. Men ska ta hjälp av Veronica, Alfa behöver nog också den träningen.. :)



Följer gärna med ut och åker, inte helt säker vilka dagar jag kan dock. Men just nu ser onsdag sen em/kväll ut bäst om det fungerar för dig.

2011-05-20 @ 22:53:32
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Kul att du gillade det.Är på gång och lägger upp fler bilder nu =)

mvh/Q

2011-05-22 @ 21:33:14
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Det var lite det som var tanken att det skulle vara lite sagotema.

Kommer nog upp fler så småning om.Ska göra ett liknade foto tillfälle längre fram och då ska hästarna vara med också.=)

mvh/Q

2011-05-23 @ 12:27:00
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se
Postat av: Elina

Tack så mycket, det värmer! =)



Jo asså första vintern jag hade henne tappade hon som satan och jag var väl hemmablind också. Så fick hon Groov 125 och matolja faktiskt. Men åren efter har det gått bra då hon fått mellan 9-11 kg hö, hon blir så mycket lugnare utan kraftfoder. Hon har stått på typ 4 dl Grov 60 innan och det märks skillnad på temperamentet utan. :P



Men denna vår höll jag inte riktigt koll. Direkt hon börjar fälla så måste jag vara vaksam har jag fått lära mig, i år har vi tränat ganska hårt så det blev väl för mycket..

2011-05-23 @ 15:58:02
URL: http://elinalovgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0