En sväng med vagnen

Gick ner till stallet med Cornelia och hundarna vid 16.30 idag, lovade Cornelia att hon skulle få hänga med ut i vagnen.

Hämtade in en täckad Storen, han var så fiiin i pälsen :) Släppte ju ut utan täcke igår kväll, men han hade inte rullat, sköööönt!
Så gick snabbt att borsta, bara svepte av med mjukborsten. Tog på skydden, öronproppar och luva och så selade jag på själv idag. Gick hur bra som helst, tur jag slipper remselen ;)
Hängde på 2sitsvagnen eftersom Jonas fixat däcken på den. Lättare att ha med Cornelia åxå.

Vi drog iväg, Storen var lugn och fin. Tror han tyckte det var tyngre med denna vagn, han kämpade på mera uppför backen och det gick lite väl segt. Fick smacka på lite tom :)
Hundarna fick gå lösa hela vägen idag eftersom den här vagnen är öppen på sidorna, de tyckte det var otäckt att sitta där.
Gick bra tills vi kom till galna-hund-huset, såklart var odjuren ute i hundgården så mina blev lite exter där, men fick tillbaka dem snabbt.

Nere på vägen så ville Cornelia trava, så vi gjorde det en bit. Storen vart nöjd och sprang på i ett lagom tempo.
efter en bit mötte vi på samma hund som sist, så fick snabbt stanna och plocka in hundarna. När vi passerat så fick de hoppa ur och så travade vi vidare.
Storen saktade av själv där vi ska svänga in, duktig pålle :)
Vi skrittade resten av vägen hem utan problem. Cornelia tjatade på om björnar i skogen i vanlig ordning...;)

När vi kom hem så ville Cornelia hoppa ur och gå upp, så jag körde ner till stallet själv och selade av.
Borstade av och lade på täcket igen, sen fick han gå ut efter han ätit en banan. Lade ut en bal hö då de verkade hungriga.
De har fått börja gå på bete på lägdan bredvid vår hage, men de verkar sugna på hö ändå så jag gav dem det.
Uppskattat!

Nu blir det vila resten av helgen, ska bli dåligt väder. På söndag blir det iofs Parelliträning för Rosa om det inte ösregnar.
Ulrika ska träna med Thea åxå för första gången :)

Nu är det FREDAGSMYYYYS!!




Kommentarer
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Tack för genomtänkt kommentar! uppskattas^^

Han har ju svårt både mentalt och fysiskt vilket gör att han är svår att jämföra med andra hästar.Jag beundrar hans inställning dock för även om han har det väldigt svårt så försöker han verkligen även om det blir lite ketchup effekt i bland..Först kommer inget.. sen kommer inget sen kommer allt på en gång och jag tycker samtidigt som det är roligt att han är sådan så blir det svårt att rida på de få meterna man få innan han slinger iväg som en hal ål.Han är svår att sitta på i den bemärkelsen att han är svårriden och känslig.Och sen eftersom han hoppar i takten DÅ är det förjävligt rent utsagt man känner sig som en studsboll i ett trångt utrymme haha..Håller han sig jämn är det givetvis lättare och så är det ju för alla.



Visst ser man väl på honom hur svårt han har det?

Det är det jag oroar mig för lite när jag lägger ut film på just honom för jag tror det är få som har förmåga att se hur mycket som snurrar i hans lilla huvud för varje steg han tar.Och som ryttare lär man försöka känna av varje lilla spänning och verkligen vara med när det behövs och kanske vara passiv även i bland.

Jag får rida väldigt mycket på den hästen även om det kanske inte ser ut som om vi gör någonting alls.

Och det är nog svårt för många att se .För den oerfarne ser det nog mest ut som om vi duttar omkring xD



Ang sidvärts så kommer det upp en övning and det och hur man kan börja med det i bloggen inom kort.

Jag tror med all säkerhet att du kommer få till det på din häst också..Ge det tid och lite i taget Så löser det sig.=)

mvh/Q

2011-05-14 @ 15:20:47
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0