Kvällsmys

Gick ut till stallet vid halv6 ikväll, har tagit det lugnt idag.
Var iväg på MRF med Cornelia så hon fick rida en sväng på barnridningen. Hon fick rida på diddi idag :)
Ingen trav denna gång, men jag tror hon var nöjd iaf!





Iaf så hämtade jag in Storen och borstade ren honom, tog god tid på mig idag. hade tänkt rida, men medan jag borstade så kände jag att jag bara ville vara med honom.
Så det blev finputs verkligen :)
Klippte lite till på manen, lite på pannluggen, öronpäls, hovskägg och kronrandshåret.
Använde massa pälsglans över hela hästen, borstade massa så han blänkte.

Grejade med hovarna åxå, har slarvat med dem ett tag nu. Kollade brodden, men de var för slitna så de gick inte att skruva ur tyvärr. Han får slita ner dem själv så blir det helt nya skor nästa skoning.
Avslutade med att borsta rent och spraya med Ättiksprit, en huskur mot svamp och röta i hovarna.
Använde den gamla pälsglanssprayflaskan (oj vilket långt ord, finns det egentligen?) och det var väldigt smidigt.

Sen tog jag på repgrimman och repet och så gick vi ut för att beta gräs på lägdan bredvid hagen.
Man är tvungen att hoppa över 2 diken för att komma dit, så jag skuttade spänstigt över med Storen efter som en lydig hund ;)
Han tvekade inte ens, bara följde med. Tänkte skicka över honom först, men var så länge sen han gjorde sånt så jag gick först för säkerhets skull.

Sen stod jag och filosoferade, eller snarare bara rensade hjärnan för jag tänkte inte på nåt alls, medan Storen dammsög hysteriskt allt gräs som kom i hans väg ;)

Passade på att fota lite åxå när solen behagade komma fram en stund...
Vet att jag gnäller över värme och sol, men idag var det riktigt kallt med nordanvind och mulet. Jag hade för lite kläder på mig, så det var skönt med en gnutta värmande vårsol i isvinden ;)
Sen blir det roligare bilder när solen är framme!
Håll tillgodo med mobilkameran...



Storen finputsad, men ingen sol ännu


Ett stycke solvarm varmblodsrumpa


Hungrig farbror frossar gräs för brinnande livet




Efter ca 20 minuter tyckte jag att det räckte så vi hoppade tillbaka över dikena och så fick han gå ut i hagen igen.
han tackade för betesstunden med att genast rulla sig väääldigt omsorgsfullt i leran...
FAN!
Sen stod han och såg så nöjd ut minsann.... Skrälle!

Själv gick jag in och gjorde klart stallet inför kvällen innan jag gick upp till hemmet och åt Tacos :)


Förresten, jag tog på Storen BoT igår kväll så han fick ha dem över natten. Kollade kotan idag, men den ser likadan ut.
Tog bilder på den, men det syns inget på dem, bara i verkligheten. Och så känns det.
Känns inte bra.
Går det inte ner om några dagar så får Gunilla komma ut och kolla honom.
Masserade in Arnikaliniment idag iaf, så blir det BoT inatt igen.

Han travade i hagen efter betesstunden, Rappen ville leka, men han rör sig helt normalt. Ingen hälta eller rörelsestörning alls.
Vad kan det vara??
Känns inte som en galla heller, han har ju smågallor som han brukar ha, han är liksom tjock bara.
Inte enormt, men märkbart iaf.


Kommentarer
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Tack först och främst. Jag tycker dock det blivit bättre på tävling på senare år.På 90-talet var domarna verkligen av det vekare slaget.Nu får folk faktiskt mer tillsägelser tycker jag.fast det kanske är olika var i landet det är?

Ridbyxorna kommer från Back2Back och modellen heter Dallas =)

mvh/Q

2011-05-02 @ 10:48:05
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se
Postat av: malin

sv: Härligt :) Pannbanden dyker nog upp imorgon, berättar mer då.

2011-05-02 @ 15:01:07
URL: http://kyro.blogg.se/
Postat av: malin

Pannbanden kom idag :) Bilder och info kommer senare :)

2011-05-03 @ 12:58:11
URL: http://kyro.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Härligt att lilltösen vill rida!

Sv: Brukar väl inte vara så mkt knästöd på flattarna, inte de jag ridit i iaf?! Knäna tyckte jag hamnade bra när jag väl kortade lädren, men det är ovant att sitta i en flat sadel, helt klart.. :)

2011-05-04 @ 08:16:41
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0