Stooooorm

Idag är det galet vad det blåser här, har fått ha koppel på småvovvarna så de inte blåser bort ;)

Försökte mig på att gå ner till stallet här vid 18tiden, men insåg snabbt att det aldrig skulle gå att ta ut Storen i skogen... Han gillar INTE när det blåser, så jag värderade mitt liv högre än nöjet att rida!

Gjorde bara iordning maten, och så visslade jag på honom. Men han kom inte, så jag gick hem igen istället, höll på att blåsa bort.

Imorn ska jag hämta Camilla vid 17tiden så ska vi ut och köra Storen. Det får bli en längre tur imorn, känns som han är klar för det nu. Han känns väldigt pigg och fräsch när vi är ute i alla fall.
Så hoppas det inte blåser såhär imorn, då blir jag sur!


Kommentarer
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Ja det är helt otroligt vad det blåser..=O Tur du kopplade vovvarna så de inte försvann .



Du lär visa bild på manen sen när du lyckats få den jämn på båda sidor.

Knas man är som rena skatboet faktiskt kan hända att han blir stubbad längre fram om jag inte får ordning på den nu.För tillfället är den faktiskt lite för lång för min smak tom men delar sig i allafall på båda sidor. I-landsproblem ;-)

mvh/Q

2011-05-24 @ 20:11:49
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Vad roligt att du tycker det =)Och roligt att övningarna uppskattas.

Jag ska försöka bättra mig med "veckans övning" jag har varit väldigt slöö på den biten den sista tiden

;-)

mvh/Q

2011-05-25 @ 13:14:59
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se
Postat av: jossan

SV: Ja tempot är det egentligen inget större fel på, det var bara första rundan som hon drog utan att jag fick inverka nånting. Och det känns inte riktigt bra, jag vill kunna lägga halvhalter när jag vill samt öka och korta galoppen där det behövs. Och ha henne i balans. Och det går inte när hon bara ångar på och struntar i alla hjälperna.



Ja jag hoppas de kmr gå bra (Y) :)

2011-05-25 @ 18:07:19
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Tova

Inte så mysigt när det tokblåser. Min ponny betér sig som att hon ska flyga iväg med vinden. Inte så mysig att rida på då med andra ord :P

2011-05-26 @ 09:47:39
URL: http://kazince.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0