Ett litet uppehåll i bloggandet ;)

Kan man väl säga att det blev här!
Har inte haft tid eller ork att uppdatera under helgen, så det får bli nu ist :)

I torsdags kom ju massören Jossan till Storen på återbesök. Hon tyckte han hade förbättrats ganska så bra vad jag förstod.
Han hade inte ont nånstans på de ställen som var problemet innan, toppen!

Däermot hade han fått en ny "låsning" i muskeln som är på sidan bröstkorgen och under magen, bakom frambenen.
Hon tog lös det snabbt, var nåt som hade uppstått alldeles nyligt då det försvann på en gång.

Så nu ska vi jobba på själv med massagen, övningarna och stretchen. Blir det nån förändring till det sämre så ska jag höra av mig, annars ska vi bara fortsätta stärka och trappa upp arbetet eftersom.
Spikmattan är bra innan arbete då man slipper massera där ;)
Ska även inskaffa ett nackband.

Storen har fått vila sen, fre-sön då jag haft massor att göra.

Idag så kom jag hem från jobbet vid halv5, så gick ner direkt och gjorde klart i stallet.
Tog sen in Storen så han fick äta hö på gången medan jag fixade klar honom.
Han äter ju hela dagen nu, så han är inte hungrig när han kommer in, men han får en tuss att sysselsätta sig med ändå om han vill ;)

Gjorde massagen och övningarna innan jag tog på reflexerna och selen, på med vagnen och så iväg i snön!

Lite kladdig snö ikväll då det var 0-2+ ute så han fick lite styltor fram tyvärr. Men det gick bra ändå, han fick fäste ändå som det verkade.
Tog dock det säkra före det osäkra och körde bara i skogen ikväll.
Bara skritt blev det, men han fick jobba på bra ändå då det var lite tungdraget i skogen ;)
Vi var ute i ca 50 minuter, så mysigt med snön!

Väl tillbaka så selade jag av, gjorde övningar och stretchade.
Han ville inte göra backen idag heller, vet inte vad som gått fel där?
Gjorde varianten där jag drar i svansen och backar istället, det funkade.
Morotsstretchen ville han inte heller konstigt nog, men tjurade på med en bananbit och till slut så gick det iaf...

Sen fick han gå in och äta lite gottis, Jonas kom hem från jobbet precis så jag lämnade Stor inne.

Just ja, imorse hade jag utsläpp.
Passade på att pröva byta täcke på Storen till vintertäcke. Tyckte det var lite blåsigt och rått ute så prövade det.
När jag tog in honom ikväll var han varm och go under täcket :)
Så det får väl bli tjockare täcke då, fleeceregntäcket är det väl bara att lägga undan till varmare regniga dagar.
Min häst har blivit en fryslort tydligen....


Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Men OJ äre bara för mig inlägget ser HELT knasigt ut?? ...

2011-11-29 @ 07:42:47
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0