mörkt!

ja, nu är det mörkt på allvar ute, så skönt att ha gångvägen och svängen runt kyrkan som är belyst när man ska promenera :)

Idag har jag legat hemma med migrän, längesen jag hade ett anfall nu så det var väl inte skitkul hela tiden...
Dessutom är jag ju som sagt gravid så jag får ju inte äta andra piller än alvedon. Hjälper ju jättemycket, NOT!!
Har genomlidit dan genom att sova och ligga i halvdvala framför tvn.

Men nu på kvällskvisten kändes det ganska ok, så jag traskade ut till stallet och gjorde klart åt Stor, frisk luft var sköööönt. Har även druckit typ 4 liter vatten idag, så det är ju bra.
Tog in Stor och borstade medan han fick äta hö på gången. han var enormt lerig i svansen, på halsen, huvet och benen. Hovarna såg ut som tofflor av lera ;)
Jag vill ha snööööööö och kallt nu!!!!

Efter lite övervägande så bestämde jag mig för att ta en promenad trots huvudvärken.
Tog på reflexerna och repgrimma samt repet, jag själv plockade fram min reflexjacka för vintern, så vi syntes bra :)
Sen traskade vi iväg, gjorde lite lydnadsövningar på vägen för att få lite gjort iaf.

I vanlig ordning så stannar han då och då och tittar på utsikten, sen traskar han på igen. han är för söt :) <3

På hemvägen fick vi jobba lite med avståndet, han får inte gå om mig och endast ha huvudet bredvid mig som max, men han ville gärna gå med bogen vid mig. Inte aktuellt tyckte jag, så efter en liten stund så höll han sig på sin plats som han ska, lite bakom.

När vi kom hem så fick han gå in i sin box och äta lite äpplen medan jag plockade in de andra, fodrade och fyllde på vatten i utehinken.

Jonas kom ner och pratade lite, han berättade att herr Stor hade haft lite överskottsenergi igår kväll....
När han skulle ta in honom så hade Stor slängt med huvet och sen dragit ut ur hagen, han som alltid står och väntar tills man satt fast grimskaftet annars ;)
(jag tar honom utan nåt oftast, bara går bredvid)
sen hade han dragit iväg och brallat på stallplan och ner i stora hagen i leran, dragit 2 repor där och sen kommit in... Suck!
Han som inte får trava...

Men han såg fin ut idag iaf, och korset är fortfarande jämnt, så jag hoppas han är på bättringsvägen.
Jag drog i svansen för att lossa lite ev spänning, men det knäckte inget iaf.

Imorn har Eveline Stor, då får hon skritta uppsuttet igen.
Hoppas det går bra med Herr Piggelin ;)
Hon har iaf fått en egen reflexväst och en pannlampa så hon kan rida i skogen åxå.


Kommentarer
Postat av: Elin stjernstedt

Vilken buse :D Hoppas han blir frisk snart :D

2011-11-08 @ 12:00:23
URL: http://northernshowhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0