Ryggskott och hölåda

Jäkla skit man är gjord av... Kände mig stel i ryggen på fre kväll, vart värre igår och idag är det ju hopplöst :(
Så ont så jag blir galen.
Skulle ju till ridhuset och kolla på tömkörningsträning för Anders Eriksson, men det var ju bara att glömma med den här ryggen. Jag kan inte sitta, och att då vara i flera timmar i ett kallt ridhus är väl inte så bra...

Så det blev ingen tur med min fina häst heller, han fick vila i fredags åxå men han dör väl inte. Eveline var ju ut med honom igår.

Däremot släppte jag ut alla imorse, och var så glad att de hade täckena på sig redan! Gilalr inte att de har täckena på över natten egentligen, men nu var jag tacksam... Det regnade ju igår kväll, och tar vi då av täckena så torkar de inte utan blir fuktiga igenom istället över natten. Storen har ett till täcke att byta med så han kan man ta av, men de andra har bara ett...

Mindre roligt var det att släpa ut vattenhinkarna och hökassarna :(



Idag på dan så följde min snälla make ut och hjälpte mig bygga en hölåda till Stor!
Vi tog en tompall till botten, sen 3 st pallkragar på.



Sen sågade Benny av 4 st spillbitar så skruvade jag fast dem i varje hörn för att fästa ihop kragarna med varann. Benny fäste dem sen med en skruv till snett ner i pallen åxå så det blev en färdig låda :)



Sen så lastade vi på lådan på pirran och drog ut den till Storen som blev helnöjd. han började undersöka den med munnen direkt innan jag hann fylla på med hö ;)
Sen åt han så nöjd ur sin fina låda!



Den verkar funka precis som jag vill, så nu ska Jonas åxå bygga 2 st till sina hästar så slipper vi få så mkt spillhö i onödan :)
Nu kan jag vara lugn och veta att Stor har hö hela dagen utan att trampa ner en massa i leran.
Jag packade den inte proppfull, men det blev en hel del däri, ska se hur länge det räcker innan  man måste fylla på. Det bör räcka imorn åxå, så jag behöver nog bara fylla max varannan dag. Var 3e eller 4e kanske om man proppar den helt.
Perfekt!!


Kommentarer
Postat av: Elin stjernstedt

SV: Ja det var några år sedan det där ;D och gud vad finare han är i kort man :D Lär komma upp fler bilder, sitter och för över en massa bilder p en extern hård disk så man hittar en massa gammla mappar ^^

2011-11-21 @ 12:09:41
URL: http://northernshowhorses.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har en likadan höhäck inne i vindskyddet till T. Har haft den i 3 år och är väldigt nöjd med den:)Enkel att sätta ihop men gör så stor skillnad för hästen!!!



Mvh Anna & Tabasco:)

2011-11-22 @ 00:19:54
URL: http://anaby.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0