Dagens motionsrunda!

Hejsan! Idag har jag och Storis varit ute på promenad igen :) Carro hade iofs gett mig klartecken att han kunde skrittas uppsuttet idag men jag föredrog en liten prommis i grimskaftet istället. Men på tisdag ska förhoppningsvis sadeln på igen! :)

Jag kom iväg rätt sent till Storis idag, var framme vid halv 3-tiden. Hade egentligen sett fram emot en skön morgontur men fick offra mig och ta itu med dammtussarna här hemma istället, suck! Det är ju MYCKET roligare att vara med pållen :P

När jag om fram stod han i sin hage med täcket på sniskan och lera fulla halsen, som vanligt med andra ord :P Gick in och gjorde i ordning maten innan jag hämtade in honom, känns onödigt att fresta med foderpåsarna när det inte är dags för mellis än...Kom inte riktigt ihåg om han skulle ha ett helt eller ett halvt paket jäst i sin mellis så jag chansade på halva paketet, bättre lite för lite så kan han få resten på kvällen om inte annat...

Tog in honom och satte igång med att borsta bort lera, såg att täcket såg rätt illa däran ut också, hehe...rackarns lilla bushäst ;) Sedan satte jag igång med hans nya övningar, och det gick riktigt bra :) Tycker fortfarande det är lite läskigt när det knakar men det betyder ju att jag gör rätt iaf. Storis var inte helt nöjd när jag fipplade på med hans ben men gjorde heller inget större motstånd.

Sedan satte jag på skydden och reflexerna och så gick vi iväg :) Eller rättare sagt så fick jag halvt bogsera fram honom eftersom gräset var myyycket mer lockande än att lunka runt med mig i grimskaftet ;) Kan iofs förstå honom! Men det gick ändå bra, vi stannade och pratade med lite hästar och en hund, och åt lite gräs här och var...När vi var tillbaka inne på gården så vet jag inte vad han tänkte på men det tog stopp på parkeringen helt enkelt :P Storis stod och filosoferade ut över vattnet och kände inte för att gå ner till stallet igen...
Lät honom stå där tills han var nöjd och sen gick vi några meter till innan det tog stopp igen, hehe. Efter ett par minuter så fick jag lirka lite med grimskaftet så vi kunde komma ner till stallet och ta av grejerna igen. Vet inte vad han tittade på där uppe men han var inte rädd eller spänd iaf, bara stod och funderade kändes det som :)

Gjorde övningarna och massagen igen innan han fick gå ut, tycker nog han känns lite bättre än sist när jag masserade. I alla fall halsen kändes mjukare denna gång så vi får hoppas att det bara går framåt.

Bjuder på några bilder sedan förra gången, bla på hur lermonstret såg ut när jag hämtade honom i hagen, hehe...

Kram evve!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0