En kylig promenad...

...blev det idag. Var framme vid stallet strax efter 4, tog in Storis som går i en egen hage nu och började med att borsta bort de massiva lerklumparna som dekorerade hans hals:S Släppte in honom i boxen för att se om han ville kissa av sig först men det ville han inte, tyckte dock han verkade lite gasig hela tiden jag var där men vet inte om det beror på att han har lite ändrad foderstat just nu.

Carro kom ner till stallet när hon kom hem för att visa mig de nya massage/stretch-övningarna som ska göras på Stor både före och efter ridning. Euiterapeuten(visst heter det så?) var ju där i helgen och lösgjorde en massa låsningar i halsen och baktill så nu det hållas efter så han blir mjuk och fin i kroppen igen. Men jag måste erkänna att det var lite läskigt när Carro började knäcka i frambenet och gunga honom baktill....Blev också lite förvånad att det ska göras innan ridning, när jag spelade innebandy så var den heliga regeln att man aldrig stretchar om man inte är uppvärmd, men antar att det kan vara annorlunda med hästar :)

När carro gått så borstade jag klart honom och försökte mig själv på hans nya övningar, det gick rätt bra faktiskt även om jag var lite ängslig att jag skulle göra fel :P

Satte på skydden och reflexer då han endast skulle skrittas i grimskaftet idag. Vi traskade en bit efter trottoaren och Stor var som förväntat pigg då han fått mer kraftfoder men stått sedan innan helgen...Men det gick så bra ändå! Vi passade på att öva på att gå förbi lite läskiga saker som flygande plastpåsar, plåttunnor och andra udda grejer. Storis var först lite skeptisk men vi gick förbi flera gånger tills han var lugn, backade förbi vissa hinder och var även fram och nosade på dom :) Vi stannade också och pratade med lite olika hästapållar längs vägen, vissa tyckte Storis om men några var lite för framfusiga :P Där blev det många frustningar och små gnäggningar...Tycker det är synd att man aldrig stöter på nån annan ridande människa, skulle vara skoj med lite sällskap, både för Stor och för mig :)

Var ute ungefär 45 minuter och gick i både upp och nedförsbackar på olika underlag så det kändes som en lagom start för Stor. Tillbaka så fick han sitt mellis och en genomgång med stretchövningarna igen innan han fick gå ut i hagen med täcke på. Brrr, vad kallt det har varit idag, mina fingrar mådde inte så bra när jag kom hem :(

Tog lite kort också men har en sån jääävulsk migrän just nu att jag inte ids att hämta mobilen och sladden, men ska försöka lägga upp dom imorgon :) Trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0