ET igen

I eftermiddag kom Lisa hit för andra behandlingen.
Först gick vi upp till gångvägen med asfalt så hon fick titta när jag sprang med honom...
Min häst kvastade och var vildast i stan ;)

Iaf så såg hon att han helt släppt ner vänsterbenet igen. Det slogs nog upp igen av den lilla repan han drog som jag filmade sist, och så har han troligen halkat i hagen.
Jag hade gjort rätt som låtit honom vila iaf senaste veckan.

Lisa jobbade på i ca 1-1,5 timme, och det blev en otrolig skillnad! I början var vänster länd nersjunken, när hon var klar så var han jämn på båda sidor :)

Storen var såååå duktig idag, han var så snäll och tog emot behandlingen, Lisa var jättenöjd med honom.
Hon tyckte det var stor skillnad från första gången hon behandlade för några år sen... Då försökte han mörda henne ;)
Nu är han glad att se henne och är snäll som en väluppfostrad pålle ;)



Hon jobbade på med massage, knäckningar, sträckningar och annat smått och gott. Även spikmattan fick han känna på, en sån ska jag införskaffa.
Laser avslutades det med, och lite häng i svansen ;)





Jätteduktig var han, jag blir så stolt över honom. Massa gäspningar kom det och han släppte massa spänning.
På onsdag den 9e så kommer Lisas kollega Jossan från www.multihorse.se och masserar bort det sista av "försvarsspänningarna", så det blir skönt att få till det här förhoppningsvis.
Lisa kände på benkammen som är trasig, han ömmar ännu, men mkt mindre så det är på bättringsvägen iaf.

Stor ska vila imorgon helt och hållet, han har nog ont överallt då kan jag tro.
Sen är det skritt för hand resten av veckan, och nästa vecka är det skritt uppsuttet eller framför vagn :)
Jag har nästan lyckats övertala Benny om att jag kan få skritta på Storen iaf, så länge det inte gör ont eller att han är vild... ;)
Så jag hoppas jag får igenom det, längtar efter att få sitta på prinsens rygg igen...

Så nu är det nya tag, han ska bli bra!!
Ska köpa arnikagel åxå, och massera in på länden.
Framdelen var iaf i stort sett helt bra nu, så Lisa var nöjd med det. Där hade vi jobbat på bra med massagen iaf!

Måste ringa hovis åxå, nu är det dags för vinterskoning. Skippar sulorna då han bara ska ha skor tills snön kommer för att stanna, då åker de av.
Vi ska ju pröva att ha honom barfota i vinter och se om hovarna blir bättre.


Kommentarer
Postat av: Ingela

Vad härligt att det går på rätt håll nu ;) Det är rätt skönt både för hästen och en själv med massage och lite knackningar men inte förrän efteråt haha ;)

2011-11-01 @ 13:15:00
URL: http://semperfidelisesto.blogg.se/
Postat av: Elin Stjernstedt

SV: Tack så mycket :D Han kommer hem om en månad så någon gång i början av december :D

2011-11-03 @ 23:48:43
URL: http://northernshowhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0