Utbrytarn...

Jag var ner till stallet innan 18 ikväll då det ösregnat större delen av dan, tog in hästarna och lät dem ha täckena på så att de skulle torka till.
Vi har ju kallstall och ingen värme att torka täcken i, så de torkar bäst på hästarna. nu var ju såklart inte täckena blöta igenom, utan bara utanpå.
Men tar man av dem då så är de fuktiga inuti på morgonen.
Storen har dubbla uppsättningar, men inte de andra. Så därför fick de stå inne ett par timmar och torka täcken :)

När jag kom ner så såg jag inte Stor i boxen, så jag trodde han kanske låg ner redan...
MEN:
Han låg inte, han stod mitt på stallgången och såg pillemarisk och toppnöjd ut.
Täcket var även blött av nytt regn, så en tur ute hade han hunnit med åxå.

skickade in Stor och tog av täcket, och såg att hans mage var större än den var igår??
Tittade i stallet... då såg jag att en betforsäck låg på golvet...
Reste upp den och såg att Stor öppnat den och ätit :(
FAN!!

Fick en skvätt panik och visste inte vad jag skulle göra!

Gick in och lyssnade på magen, där var det full aktivitet så det var ju bra.
Han hade bajsat och så kissade han när jag var där.
Höet åt han åxå, så verkar inte vara nån större fara hoppas jag?
Jag fyllde på vatten iaf, antar att han kommer bli GANSKA törstig under natten...

Nu hoppas jag att det inte blir nån kolik, jag måste gå ner om nån timme igen och kolla, fan åxå, tänk om han får kolik eller nåt annat????
Hästskrälle!
Inte kan jag sova inatt nu.















Han hade alltså fått upp sin boxdörr och gått på äventyr...

Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Men nej vilken buse... Hoppas de går bra för honom. Inte bra om betfor sväller i magen liksom :O Håller tummarna!

2011-10-18 @ 22:09:57
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Ingela

Jättekul när de listar ut sånt, det har man ju varit med om. Hoppas det har gått bra för honom!

2011-10-19 @ 09:42:24
URL: http://semperfidelisesto.blogg.se/
Postat av: Bonnie

Ajaj inte kul:(

2011-10-20 @ 22:48:21
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/
Postat av: Sofie - Ejan

svar: Det sa min hovlasgare också, men hon sa också att de finns liten risk att hästen kan bli snubbligare också av denna skoning eftersom det är en stor skillnad mot hur hon vart skodd de senaste 7 åren. Vi får väl se :)



Ja tycker vår förra var superbra, noggrann och duktig trots att han skodde snabbt, aldrig haft minsta problem med hovar eller något, och inga tappskor på hästen på 7 år och de tycker jag säger allt ;)

2011-10-21 @ 22:27:28
URL: http://ejankolifejan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0