Duktig tjej!

Frågade Cornelia om hon kände för att ta en tur med vagnen efter Storen ikväll, och det var ju taget det :)

Vi klädde på oss och gick ner till stallet vid halv6, Cornelia lekte ute medan jag gjorde klar Storen, hon matade även med hö en stund. Ända tills Storen missade höet och fick en fingertopp mellan tänderna, ajajaj vad ont det gjorde :(
Det gick dock över efter en stund, och hon vågade ge ett äpple som tur var, "jag blev rädd mamma, men nu gick det bra".

Vi drog iväg, tog på Storen reflexer då det blir mörkt på kvällarna nu. Glömde Cornelias reflexväst inne, komma ihåg till nästa gång!
Det blev en ganska lång tur med mycket trav idag, och Cornelia körde själv åxå!!
Hon höll i tömmarna helt själv, smackade igång till trav och berömde, travade ett tag och sa Whooooo när han skulle sakta av och så samma sak igen :D
Hon var så jäkla duktig, och hon lyste som en sooool över att hon faktiskt gjorde det helt själv!
Hon fick köra en ganska lång stund, och hon vill ju köra fort ibland... men då höll jag i tömmarna och hon fick smacka på upp till den fart som hon tyckte var lagom.
Det gick undan ;)

På hemvägen körde jag då han kan bli lite pigg, men hon fick smacka och Whoooa åt mig.
Jättemysig tur ikväll, dock blev det väldigt kallt på hemvägen.
Vantar får vi inte glömma nästa gång!

Storen var väldigt nöjd, han gick jättefint idag. Blev mycket övergångar skritt-trav-skritt då Cornelia tränade på kommandona, och det är ju jättebra träning.
Han blev väldigt lyhörd, och bjöd själv på trav flera gånger.
Vi toh även en ny väg idag, hittade en rundbana i sand som det var suveränt underlag på. På hemvägen så genade vi över en lägda full med silagebalar, där körde vi lite runtom dem och Storen fick äta lite gott gräs.
var ute lite över 1 timme, och då travade vi mycket. Bra tur!

Väl hemma började det skymma på, kl var halv8 så efter att jag skött av storen så plockade jag in de andra 2 åxå och kvällade stallet.
Så mysigt när det är mörkt ute, ljust i stallet och hästarna mumsar varm mat i sina krubbor :)

Imorn tänkte jag rida en sväng, får se vad jag hittar på. Klättra kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0