Första träningen med instruktör!

Eveline här! Idag har jag och Stor haft vår första träning för instruktör:) Det var efterlängtat av mig kan jag säga, kanske mindre eferlängtat av Stor:P

Vi fokuserade hela träningen på mig så att jag äntligen kunde få jobba med min hemska sits...Emma var kanontrevlig och hon tänker och förklarar på ett sätt som jag förstår och tycker om. Jag fick jobba i skritt och trav, med och utan stigbyglar...Emma konstaterade ganska snabbt att jag är sned i muskulaturen, vilket jag vet om sedan tidigare, att jag är sned från höfterna och nedåt. Kanske det är dags att masa sig till en kiropraktor och rätta till problemet nu då:P

Jag skulle även sitta på ett sätt som från början kändes helt onaturligt för mig. Långt fram i sadeln, skänklarna långt bak och med låga knän...Är svårare än det låter! Men det är något som jag ska tänka på och jobba med varje gång vi rider nu. Storis var uttråkad och tyckte inte alls det var roligt att strutta runt, runt hela tiden:P Så när jag fattade trav och spände mig lite för mkt så blev det helt enkelt en galoppfattning:) Myyycket roligare med lite fart tyckte pållen:D

Vi red väll ungefär en timme men jag kunde ha ridit heela dagen om det inte vore för att Storis behövde vila:) Men jag lär garanterat ha ont i bäckenet imorgon, hehe. Tyvärr så har jag ärvt min mors fenomelanala förmåga att vara sen till allt, så jag hade tur att Carro var hemma idag och hade fixat i ordning honom när jag kom, tusen tack till henne:)

Efter träningen skrittade vi hemåt och Carro kom ner till stallet och lindade av Storis ben från dom fina lindorna. Måste lära mig att linda ordentligt jag med, är ju roligt när man vill vara lite extra fin på träningen samt att de är bra stöd för benen:) Sedan myste vi på i boxen, stor stod en stund och smaskade hö och kraftfoder, sedan fick han gå ut på gårdsplanen och beta lite gräs innan det blev utsläpp i hagen. Ville inte åka från stallet idag hehe, är såå mysigt att stå ute i solen och gosa med 3 busiga pållar i hagen...Men men, alltid har man sysslor som väntar:/



Nästa onsdag ska vi transportera Stor till Mrf och rida där, det ska bli superkul! Carro knäppte även en del kort idag och filmade så jag ska försöka ta mod till mig att kolla på den. Lär ju inte vara någon trevlig syn men bra att veta vad man jobbar med, och roligt att se tillbaka på när man gör framsteg:) Nu kan det bara bli bättre!:D

Bjuder på några kort som Carro knäppt idag, får se om det dyker upp någon film också;) Ha en fortsatt trevlig dag allihopa!






Kommentarer
Postat av: Victoria Rydberg

Härligt med arbete och så fin han är i vita lindor! Jag har en del filmer på Stor på min facebook om du vill kolla Eveline!

2011-09-03 @ 21:54:59
URL: http://victoriasanja.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Hehe ja.. Gulligt av dig! Men jag har varit i kontakt med lymfangit många ggr och vet de mesta om det redan. :-) Tänkte du på något spec?

2011-09-03 @ 23:45:04
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Camilla

SV: Alltså.. Det skulle kunna vara så att jag har för mycket tid över för att tänka, och oroa mig över saker. Har man varit sjukskriven i typ 4 år så har man lyckats hitta många saker att vara orolig över.

Så bry dig inte allt för mycket om det jag skriver, jag är rätt extrem i min oro över allt. ;)



Men såklart det är bra att oroa sig lite över det. En bra sak kan ju vara att varje gång man släpper ut hästen i hagen så fantiserar man lite över vad han säger till dom andra hästarna. sedan tar man med sig det till nästa gång, och försöker göra så hanm berättar ännu bättre saker. :)

2011-09-04 @ 00:40:56
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: Johanna

Halloj, hittade din blogg genom en annan och hoppas att det är okej att vi länkar till er så vi kan följa er?:)

2011-09-04 @ 10:55:12
URL: http://varmblodstravarenmaggie.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0