Just ja

Lägger in en film på Storens ena lillasyster, Mathilda May :)
Min kompis tog henne på foder när jag köpte Storen, så de flyttade tillsammans från Gunilla då -04.
Nu bor Mathilda i Ö-vik tror jag det var, kul att se henne!
Hon var 5 år när jag fick hem Storen, oinriden men otroligt lätt för att lära så det blev en fin häst av henne.
Hon ser inte riktigt ut som jag minns, minns henne med finare gångarter... men det är längesen som sagt, hon flyttade i slutet av 06 tror jag om jag inte är helt ute och cyklar :)

http://www.youtube.com/watch?v=5wAyZuXM3BI

Kommentarer
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Vad varmt ni har det =O Eller ja det beror ju på vad man jämför med .Här var det inte långt ifrån frost i gräset i morse =/

Jag har ju mina inne om nätterna året runt.Bara pga att knas är som han är.Hade ju önskat att de kunde gå ute dygnet runt i allafall på sommaren men den där svarta har väldigt bestämda åsikter om det.

mvh/Q

2011-09-10 @ 16:52:25
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Amanda

SV: Tack för att du svarade på frågorna på min blogg :) Jag har exprimenterat allt möjligt med min polle. Men har inte hittat nån riktig "pang" grej än :/ Hon har lätt att vara rund, men sen hon fick sitt andra föl har det varit nästan omöjligt att få ner henne i vikt. Hur jag än försöker. Men hon är lite små lat av naturen, så jag vill ändå ge henne nått foder som hon kan bli lite piggelin av. Utan att hon just lägger på hullet så mycket. Men det är inte det lättaste.

Nu i vinter kan det bli jobbigt med luncher och sånt också. Så då funderar jag på att köpa halm och blanda med hö i ett slowfeeding nät i hagen. Så hon kan pyssla med nått, men ändå inte få i sig nått. Halmen kan man ju säga nästan går rätt igenom. För det är så svårt för hästarna att ta upp näringsämnena från det. Dock är det lite svårt att få tag på här uppe i norrland :/

2011-09-10 @ 19:12:34
URL: http://passionpellini.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Här finns det folk som inte har något flugskydd öht på sina hästar.. inte ens ett ynka flugpannband .jag lider nå fruktansvärt när man ser dem stå nästan apatiska och slå med huvudet för att få bort 100 tals flugor =/

Jag brukar också ta in mina en stund när det är för mycket flugor eller för varm.Brukar spola av dem också sen får de stå inne nån timme.Det brukar uppskattas.

mvh/Q

2011-09-10 @ 20:29:21
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Kerstin

Påminner om Storis. :)

2011-09-13 @ 01:08:27
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0