kväll i stallet

Jag har inte vart i stallet på typ 1 vecka då jag mått som en sjösjuk gnu.
Men ikväll så var det nog, jag måste peta lite på min finaste :)

Gick ner vid halv7, det var omockat så jag fixade klart allt. Bytte vatten, lade in hö och fixade kraftfodret.
Lade in en säck spån åxå till Stor, han får så lätt skav på hasorna om man har lite för lite spån, så nu är det mjukt och tjockt igen :)

Tog sen in Storen, såg till min irritation att hans regntäcke var i 2 delar nästan >:(
Ena delen hängde på backen, så han trampade på det när han gick.. var bara att ta av det och kasta.
Måste åka på hööks och handla ett nytt, det var det enda ofodrade han hade. Har 2 fleecefodrade, men det är lite väl varmt för dem än.
Brukar ta fram dem när det börjar bli minusgrader ute.

Borstade iaf min fina prins, han fick äta hö på gången under tiden.
(Eveline: Jag tror att han kan vara lite hungrig och då är han grinig ;) Sen är han alltid lite tjurig under pälssättningen. Men låt honom äta hö medan du gör iordning honom så är han toppnöjd hela tiden, häng grimman runt halsen bara.)
Han var bara lerig på halsen, så det var inte så jobbigt att få honom ren. Men oj vad päls han fäller! Har ju vart jättevarmt både igår och idag, skulle väl fortsätta vara det hela helgen med vad jag fattat.
Passar ju bra nu när han är täckeslös :)
Och OJ vad knott det var i farten!
Sprayade på flugmedel, tur jag hade kvar av det. Smörjde skapet och magen med salva, sköööönt sa Stor :)
Ryktade en stund, är nog skönt med lite lätt massage så blodcirkulationen kommer igång,

Sen fick han komma in i boxen och äta sin mat, nöjd herre.
Tog in de andra 2 åxå och sopade innan jag nattade och släckte och gick hem.
Vi har bestämt nu att J tar alla utsläpp och jag tar insläppen, sen turas vi om att mocka och fixa maten.
Jag mår så galet dåligt på mornarna så jag vill inte gärna släpa mig till stallet då, och J är ändå uppe på morgonen.
Så jag tar gärna in, är ju oftast där ändå på kvällen. Trivs med att natta, mysigt när alla står och mumsar :)


i våras



Kommentarer
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Tyvärr har jag inga ofodrade regntäcken kvar att sälja.skickade precis iväg samtliga jag hade till salu till en ny ägare.

Jag är inte heller någon stjärna på att sy haha.. men sättet jag gör halsen mindre kräver inte så mycket av den som håller i nålen och tråden heller ;-)

mvh/Q

2011-09-30 @ 10:58:24
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0