Lastträning och skogstur


Hejsan! Eveline här. Idag var det planerat att jag och Stor skulle rida för Emma borta på Mrf:s ridbana:) Jag var i tid i stallet denna gång(bra gjort av mig!:P) och putsade och förberedde Storeman för transporten. Sedan kom Carro hem och backade ner transporten. Det var skönt att ha lite tid på sig så vi dröjde lite innan det var dags för lastning.

När vi skulle åka så gick Stor in såå snällt och lugnt, riktig ängel att lasta. Vi började åka mot matfors men hann inte långt innan jag fick ett sms av Emma som skrev att hon hade foglossning:( Aj då, stackarn! Så då tyckte vi att det var bättre att vända och rida hemma istället.

Sadlade och tränsade och så bar det iväg på den vanliga skogsstigen(Jag MÅSTE börja lära mig fler vägar snart...). Kände på en gång att Stor var pigg och Carro sa att han fått vila ett par dagar så det gick faktiskt undan i skritten idag, till och med BORT från stallet, hehe:P

När vi kom fram på grusvägen så ville jag känna lite på galoppen eftersom det var ungefär som att rida på en studsboll senast:P Travade lugnt först och gjorde sedan en lätt galoppfattning. Och det gick SÅ BRA:D Inte minsta antydan till att bakdelen skulle upp i vädret...Hade riktigt långa tyglar och satt så avslappnat och det gick lika bra på hemvägen:)

Det blev en "kort" ridtur(runt 40 min skritt/20 min trav o galopp) eftersom det började mörkna på redan vid 6-tiden när vi lämnade stallet, blir så less på den här årstiden när det bara blir mörkare och mörkare...Men iaf så var pållen helt okomplicerad, inte ens något monster gömde sig i buskarna denna gången:P

Väl tillbaka så fick han sin mellis och jag förberedde nästa mål för imorgon. Busfarbrorn lyckades dessutom göra ett hål i äppelpåsen i ett obevakat ögonblick och slita åt sig lite gotta, fick kasta mig och ta bort plastbitar...Vilken buse! Imorgon blir det ingen ridning för mig utan nästa gång ska jag försöka komma iväg tidigt på söndag:)

Ett rätt tråkigt inlägg blev det här men ibland så går det bara som på räls så finns inte så mkt att skriva.

Trevlig kväll! /Evve

Kommentarer
Postat av: Emma

Tur att ni fick en trevlig ridtur även om det inte blev någon träning, vi får höras om någon ny träningstid även om det är lite svårt att veta hur jag mår från dag till dag, plus att liten kan få för sig att titta ut när som helst också. ;)

2011-09-14 @ 11:11:18
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Sv: Blir bra det Carro!! :)

2011-09-14 @ 15:59:03
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0