Lugn tur i skogen med sällskap :)

Ja fast inte ridande sällskap då tyvärr utan gående sällskap som heter mamma:P

Eftersom jag bytte riddag förra veckan så red jag i söndags istället för i onsdags och det är jag glad för, för det var defenitivt mycket skönare väder då:) Solen sken lite lagomt och det fläktade skönt, en riktigt härlig höstdag helt enkelt.

Eftersom modern har tjatat i veckor om att få följa med till stallet så bestämde jag att hon fick göra det nu då. Egentligen tycker jag att det är skönare att vara där själv, mamma har en sorts "energi" som jag inte tycker passar bland hästar...Hon älskar ju alltså djur och är världens snällaste men hon har en tendens att bli framfusig, uschig(är det ett ord?:P) och stressar på en massa. Storen tyckte väll inte heller att det var någon vidare upplevelse med denna nya människa springandes runt omkring och skulle klappa honom i ansiktet....Säger åt henne tusen gånger att man behöver INTE klappa alla djur i fejjan, många hästar är ju lite huvudskygga, och även om Stor är så snäll så behöver han ju inte tycka att det är skönt:P

Ajja, nog om det, kan även vara så att jag retar mig mer på det än vad pållen gör:P I alla fall så gjorde jag i ordning honom och det gick så bra även om han var lite surmulen i stallgången, men tog gääärna emot mutor i form av äpplen:)

Vi red iväg efter trottoaren och upp i skogen på den där grusade vägen(kommer inte ihåg vad den heter). Hade reflexer på både mig och Stor nu när det är älgjakt överallt, finns ju vissa puckon som inte borde gå lösa med en bössa...Han var så lugn och fin och vi skrittade på en bra bit. Blev lite trav och någon galopp mellan varven där vägen var fin men annars fick han gå på långa tyglar och bara lunka på i sin egen takt.

Var ute ungefär en timme, helt utan incidenter, stannade och pratade med några kallblod efter vägen som var såå nyfikna på gamle mannen. Dom luktade på varann och frustade och sen vart det världens race i hagen:P

Stor kändes lite som en unghäst som ville stanna och titta och lukta på allt möjligt. Det enda som inte var poppis var när vi stannade och luktade på en plastpåse som sedan flög upp i luften och skrämde stackars pållen, hehe. Men han lugnar ner sig på en gång iaf.

Väl tillbaka så blev det en skön avborstning innan han fick gå in i boxen och äta gott mellis. Sedan blev han utsläppt utan täcke och grimma och det såg såå skönt ut med en "naken" häst i det fina vädret:) Kan dock tänka mig att han var lite skitig när han kom in igen:P

I övrigt hände väll inget spännande mer än att jag inte lyckades lokalisera skottkärran när jag skulle mocka utan sprang fram och tillbaka med grepen ett par vändor, hehe...Får se om det blir ridning imorgon, tänkte iaf byta en dag så man kan få undan lite höstgöra här hemma om det blir bra väder.

Ha det bra! /Evve



Kommentarer
Postat av: Jennie

SV: Tack :) Ja, det börjar kännas bättre! :D

2011-09-19 @ 20:57:44
URL: http://nobleride.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0