,Tappsko igen...

Japp, skon satt inte kvar.
Var ner imorse, hästarna stod inne inatt och J hade glömt ta på regntäcket när han släppte ut Stor.
Jag vill att han ska ha täcket nu då det är så opålitligt väder, samt lervälling på en del ställen. Stor gillar ju att rulla sig, så för bådas skull vill jag ha täcket på honom ;)
Sen försöker jag minska på vinterpälsen åxå, även om det har med ljus att göra så bidrar det med täcke tycker jag.

Tog in Stor och såg ju såklart att han var utan sko på h fram.
Suck.
Så det blev ingen körtur idag och ingen ridtur med sällskap imorn. Skit!
Glenn har inte hört av sig, så får vackert vänta.

Om det är bra väder ikväll får de sova ute, annars tar jag in dem, J är inte hemma.
Imorn tänkte jag ta itu med lite rengöring och smörjning av alla lädersaker.... Har ju en lädersadel nu, jobbigt!
När Camilla hade Stor så blev grejjerna smörjda regelbundet, jag är svinlat när det gäller sånt.
Måste bli bättre på det, minst en gång i månaden ska jag smörja hädanefter!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag var allt bra ambitiös.. Ambitiös när det gäller smörjningen numera också, även fast jag tycker det är oerhört tråkigt att smörja.

2011-09-10 @ 22:37:00
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: Amanda och Janne

Åh! Smörja som är så roligt :D jag smörjer mina lädergrejor efter varje användnind. Gråter lite blod över att jag inte har en lädersadel :(

2011-09-13 @ 20:47:05
URL: http://pumpan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0