födelsedag och körtur i skitväder

Jaha, idag är det så min 33.e födelsedag... känns precis som igår då jag fortfarande var 32, faktiskt ;)
har inte firat dagen, jobbade som vanligt och vi är så fattiga så inget gott eller present blidde det.
Jo förresten, maken kom hem med min favoritchoklad och en ny doftgran till min bil :)
Det är kärlek det!
Dessutom har alla mina nära och kära hört av sig idag, och hela 62 st har grattat mig på fb ;)'
I helgen ska vi iaf ut och äta på restaurang med makens familj, så det blir ju lite toklyx då.
Nästa helg bjuder mamma på middag och firar våra födelsedagar då, Benny fyller år om ett par veckor han med.
Så direkt efter vi lämnat Storen i sitt nya hem åker vi dit, är ju på vägen.


Iaf, jag var till stallet och gjorde klart allt vid 15, och gick sen ner igen vid 17 för att ta ut Stor på en tur.
borstade och grejjade, däremot så vet jag inte var hjärnan var, för jag glömde massagen?!
Men jag tog ett kort på rumpan, han är rak och fin över korset nu. Att jämföra med när han höll på att behandlas av Lisa och jossan, då var höger sida nersänkt en massa, och höger sida var uppdragen och stenhård.
Men nu är han fin :)



Roligt var ju åxå att när My red, så tittade jag ju toknoga om jag såg nån rörelsestörning.
men inte ett dugg, det ser ni ju på filmen åxå i förra inlägget :)
Han är ju ur form och älgar på med bakbenen bakom sig, men han är reeeen iaf!
Tom på böjt spår som han inte gått på på hundra år.
Känns otroligt skönt.



när vi var klara så gav vi oss iväg, var ett väldigt otrevligt väder... Runt 0gradigt, men med blåst och småsmåsmå snöflingor från sidan.
Isch tyckte vi båda, och Storen var PIGG. Han blir ju lite stissig när det blåser, och så har han ju inte gått så mkt nu.
Skrittade bort till kyrkan och ner där, travade på sandbanan över lägdorna under en dragkamp med Storen om vilket tempo som var lämpligt... Han tyckte jag var en stoppkloss, och han försökte likna en Ferrari tror jag ;)

När vi passerat vägen så fick han trava upp mellan husen, fortsatte jobba på med att ta det lugnt under protester.
var så grisigt väder att vara ute i, så valde att gå upp för backen förbi hundhuset, där fick han vackert skritta på sakta och det var jobbigt! Men nyttigt.
skrittade vidare genom skogen och hemåt, sista biten kom äntligen de välbekanta grymtningarna :)
Han har inte gett ifrån sig det ljudet på länge, så det var skönt att höra dem. Ett tecken på att han är nöjd och glad, härligt!

När vi kom hem så skötte jag av och stretchade, knäckte till på båda sidor av nacken idag så det var nåt där.
Sen fick han gå in och äta sin kvällsmat, fodrade de andra och gjorde klart för morgonen till Jonas innan jag gick upp.

Imorn ska jag ge mig ut efter jobbet, slutar 12 så blir i dagsljus, härligt :)
Då ska herr Ferrari få klättra uppför backarna, en lång skrittsväng med arbete blir det, uppför backarna och genom skogen.
Blir perfa det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0